سیستان و بلوچستان

واکنش شهریاری به شرایط فعلی سیستان و بلوچستان:

به رئیس جمهور هشدار داده بودم، گوش نکرد

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت : در ۲۶ اردیبهشت در نامه ای به رئیس جمهور تاکید کردم که باید مرزها بسته شود تا بتوان شرایط را کنترل کرد. ما همجوار با پاکستان هستیم و احتمال انتقال بیماری زیاد است. آن زمان به این هشدار گوش ندادند و امروز شاهد این وضعیت در استان سیستان و بلوچستان هستیم.
پس از گذشت سه هفته از شروع وضعیت بحرانی کرونا در سیستان و بلوچستان و پر شدن ظرفیت تخت‌های بیمارستانی، ستاد مدیریت کرونا شب گذشته تصمیم به تعطیلی ۲ روزه ادارات و نهادهای این استان گرفت تا بلکه از رکوردشکنی مجدد آمار مبتلایان جلوگیری شود.
رییس کمیته منابع انسانی ستاد استانی مدیریت ویروس کرونا گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا دستگاه‌های اجرایی استان ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ایجاد شرایط برای صیانت از جان کارکنان خود هستند.
وزیر نیرو گفت: در صورت عدم رهاسازی حقابه محیط‌ زیستی هامون‌ ایران و افغانستان و خشک شدن آنها تبعات منفی زیست‌محیطی و کاهش سطح سلامت ناشی از تشدید توفان‌های گرد و خاک و نیز تبعات اقتصادی - اجتماعی این امر، گریبانگیر همه‌ مردمی که در این منطقه در هر دو سوی مرز زندگی می‌کنند خواهد شد.
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی از عدم اجرای تکالیف قانونی وزارت نیرو به منظور تامین ۳۰ درصد از آب مورد نیاز مناطق جنوبی از طریق شیرین کردن آب دریاها انتقاد کرد.
عملیات اجرایی سه طرح ملی اقتصادی و زیربنایی با اعتبار ارزی یک میلیارد و ۴۲۱ میلیون یورو و سرمایه‌گذاری ریالی ۶۴ هزار و ۵۵۳ میلیارد ریال در منطقه آزاد چابهار از طریق ویدئوکنفرانس و با دستور رییس جمهوری آغاز شد.
فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان خاش سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر ۷۷ درصد از مردم این شهرستان در انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا شرکت کردند.
مدیر امور بازرگانی سازمان منطقه آزاد چابهار مطرح کرد؛

لزوم اقدام مشاوران املاک منطقه آزاد چابهار نسبت به اخذ مجوز فعالیت

مدیر امور بازرگانی سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: در راستای ساماندهی فعالیت و پاسخگویی عملکرد، مشاوران املاک منطقه آزاد چابهار همانند سایر فعالان اقتصادی منطقه باید نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند وگرنه برابر قوانین و مقررات، برخورد قانونی با متخلفان در دستور کار قرار خواهد گرفت.