مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خبر داد:

برداشت ۸ هزار تن لیمو ترش طی امسال

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از برداشت افزون‌بر هشت هزار تن لیموترش امسال از سطح ۶۴۸ هکتار از باغات جنوب این استان خبر داد.
تصویر برداشت ۸ هزار تن لیمو ترش طی امسال

به گزارش سایت خبری پرسون از استان سیستان و بلوچستان، اردشیر شهرکی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: سطح کل باغات لیمو ترش در سیستان و بلوچستان یک‌ هزار و ٢٨٢ هکتار بوده که ۶۴٨ هکتار آن بارور است.

وی تصریح کرد: گلدهی لیمو ترش در سیستان و بلوچستان هر ساله در بهمن و برداشت آن نیز از تیرماه آغاز و تا مهر به اتمام می‌رسد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: لیموی تولیدی استان علاوه‌بر فرآوری خانگی شامل ترشی و آبگیری در منطقه برای مصرف تازه خوری به سایر شهرستان‌های استان نیز ارسال می‌شود.

شهرکی ادامه داد: شهرستان‌های سرباز، چابهار، دشتیاری، قصرقند، نیکشهر، کنارک و ایرانشهر عمده مناطق کشت لیموترش در سیستان و بلوچستان هستند.

هم‌اینک در بیش‌از ۲۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در ۸۰ هزار هکتار از باغ‌های استان انواع میوه‌های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

362962