برداشت ۵ هزار تن انار در سیستان و بلوچستان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از برداشت و روانه بازار شدن 5 هزار تن انار خبر داد.
تصویر برداشت ۵ هزار تن انار در سیستان و بلوچستان

به گزارش سایت خبری پرسون، اردشیر شهرکی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارداشت: ۲ هزار و ۲۸۰ هکتار از باغات سیستان و بلوچستان را انار تشکیل می‌دهد که افزون بر یکهزار و ۷۰۰ هکتار آن بارور و بقیه غیربارور است.

وی با بیان اینکه برداشت انار در سیستان و بلوچستان تا اوایل آبان ادامه دارد افزود: عمده انار کشت شده در این استان بی‌دانه سنگان، ملس ساوه، شهسوار، بی‌دانه فردوس و رباب است.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: انار برداشت شده از باغات استان علاوه بر تازه خوری برای مصارف دیگر از جمله رب انار، ادویه محلی و رنگ رزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی امسال کشاورزان سیستان و بلوچستان بیش از ٢٠ هزار تن انار برداشت و به بازار مصرف عرضه می‌کنند گفت: این میوه علاوه‌بر خواص آنتی ‌اکسیدانی منبع خوبی از انواع ویتامین‌ها از جمله ویتامین A، C وE و اسید فولیک است.
شهرکی خاطرنشان کرد: مهمترین نوع انار سیستان و بلوچستان که شهرت جهانی دارد انار سنگان بوده که هم اینک برداشت آن درحال انجام است.

سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره‌گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار و مرکبات دارد.

تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین‌های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

منبع: ایرنا

339152