نماینده مردم خاش در گفتگو با پرسون:

توسعه سیستان و بلوچستان در گرو توجه به زیرساخت‌ها و پتانسیل‌های این استان

با توجه به این‌که پتانسیل بسیار خوبی به نام مرز در این استان وجود دارد می‌توانیم از این مرز به نحو احسن استفاده‌های لازم را ببریم چرا که دو کشور همسایه ما مسلمان هستند و مشترکات زیادی با کشور عزیزمان دارند.از طرفی چابهار که به نوعی یک بندر اقیانوسی است، پتانسیل دیگری است که در این استان وجود دارد و تنها بندر در سطح کشور است که به آب‌های آزاد نیز راه دارد. به نظر می‌رسد که با آمدن رئیس‌جمهور جدید بتوانیم تحولات مثبتی را در این قسمت به وجود بیاوریم.
تصویر توسعه سیستان و بلوچستان در گرو توجه به زیرساخت‌ها و پتانسیل‌های این استان

اسماعیل حسین زهی نماینده مردم خاش در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص مشکلات استان سیستان و بلوچستان و اقداماتی که باید با همکاری مجلس و دولت در جهت توسعه این استان صورت گیرد، اظهار داشت: بیش‌ترین معضل و مشکل استان ما این است که مدیران قبلی به دلیل این‌که مدیر پروازی بودند فقط بخش امنیت استان را مدنظر قرار می‌دادند در حالی‌که استان ما یک استان امنیتی نبوده و استانی باید باشد که زیرساخت‌های آن آماده شود و کارهای عمرانی از قبیل آب، برق و تلفن در آن انجام شود.

حسین زهی افزود: استان سیستان و بلوچستان 1400 کیلومتر مرز مشترک با کشورهای آسیایی افغانستان و پاکستان دارد و از طرفی نیز سه چهارم جمعیت جهان در این پهنه از کشور قرار دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به این‌که پتانسیل بسیار خوبی به نام مرز در این استان وجود دارد می‌توانیم از این مرز به نحو احسن استفاده‌های لازم را ببریم چرا که دو کشور همسایه ما مسلمان هستند و مشترکات زیادی با کشور عزیزمان دارند.

نماینده مردم خاش گفت: امیدواریم که دولت بتواند از این پتانسیل استفاده لازم را ببرد چرا که دو کشور افغانستان و پاکستان نیز راغب هستند که ارتباطات و تعاملات بیش‌تری را با ایران داشته باشند.

اسماعیل حسین زهی در پایان خاطر نشان کرد: چابهار که به نوعی یک بندر اقیانوسی است، پتانسیل دیگری است که در این استان وجود دارد و تنها بندر در سطح کشور است که به آب‌های آزاد نیز راه دارد. امیدواریم که بتوانیم از این پتانسیل نیز در جهت توسعه سواحل مکران استفاده کنیم. به نظر می‌رسد که با آمدن رئیس‌جمهور جدید بتوانیم تحولات مثبتی را در این قسمت به وجود بیاوریم.

339271