زنجان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از تحت پوشش بیمه حوادث قرار گرفتن واحدهای مسکونی روستایی که از طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی استفاده کرده‌اند، خبر داد.
مدیر کل هواشناسی استان زنجان:

بارندگی مهر و آبان کمتر از نرمال می‌شود

مدیر کل هواشناسی استان زنجان با اشاره به آخرین پیش‌بینی‌های فصلی بارش‌های پاییز ۱۴۰۰ گفت بارش: در ماه‌های مهر و آبان کمتر از نرمال خواهد بود و انتظار می‌رود در ماه‌های آذر و دی شرایط بارش به نسبت بهبود یابد.
مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان از اعطای بیش از ۲ هزار فقره تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی خبر داد و گفت: امسال بیش از ۲ هزار واحد مسکونی روستایی در استان زنجان از تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن بهره مند شده اند.
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان خبر داد:

کنگره 3535 شهید؛ نمود اقدامی فرهنگی و انقلابی

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه باید نسل جوان با فداکاری‌های دوران دفاع مقدس آشنا شوند گفت: برگزاری کنگره 3535 شهید استان زنجان کار فرهنگی و انقلابی است.
یک معلم ناشنوایان در زنجان با بیان اینکه فرهنگ‌سازی؛ نیاز حضور راحت‌تر ناشنوایان در جامعه است گفت: در زبان اشاره طبیعی، افراد در هر شهر و استان اشاره‌های مخصوصی دارند که از کودکی در ارتباط با یکدیگر آموخته‌اند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طارم با اشاره به فصل برداشت زیتون طارم و معضلی به‌ نام پساب گفت: پساب زیتون در آلودگی خاک، هوا و ایجاد بوی بد در محیط تاثیرگذار است.
آتش نشانی بازی مرگ و زندگی است. دلی به بزرگی آسمان میخواهد تا شعله‌های آتش را با پوست و گوشت  لمس کرد اما عقب ننشست. چه می‌شود گفت در وصف این بزرگ مردان که این همه شجاعت، شهامت، بزرگ‌منشی و ایثار و از خودگذشتگی را به تصویر کشید. زبان در توصیف این شیرمردان ناتوان است.
حقیقی با بیان اینکه بیش از ۴هزار واحد مسکونی با مجموعه‌ای از مجهولات وجود دارد گفت: وجود بیش از ۴هزار واحد مسکونی با مجموعه‌ای از مجهولات نمونه‌هایی از عدم اجرای طرح‌ها بدون توجه به موارد قانونی است.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

کمیته امداد در 15 روستا اشتغالزایی کرد

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه کمیته امداد در 15 روستا اشتغالزایی کرده است و گفت: بیش از ۱۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در این زمینه هزینه شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

افزایش تعداد مراکز تزریق واکسن کرونا به ۵۸ مرکز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: تعداد مراکز تزریق واکسن کرونا در استان زنجان به ۵۸ مرکز افزایش یافت و روزانه بیش از ۴۰ هزار دز واکسن کرونا در استان تزریق می‌شود.
فرمانده سپاه استان زنجان با بیان اینکه باید فرهنگ ایثار و شهادت در استان زنجان تقویت شود گفت: باید این فرهنگ در جامعه به خوبی تقویت و تبیین شود چرا که نسل امروز جنگ و انقلاب را ندیده‌اند.
مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان:

آثار فلزکاری دوران باستان کشف شد

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان با بیان اینکه سرباره ذوب فلز و جوش‌کوره درتپه تاریخی کوزه‌چی یافت شده گفت: این موضوع نشانگر کارگاهی بودن این محوطه در اواخر عصر آهن۳ است.