۱۵ حلقه چاه اضطرای برای تامین آب آشامیدنی زنجان حفاری شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: از این تعداد چاه تامین آب آشامیدنی، 10 حلقه تاکنون حفاری و وارد مدار بهره برداری شده و پنج حلقه چاه دیگر نیز در حال حفاری است که یک حلقه در هفته جاری مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
تصویر ۱۵ حلقه چاه اضطرای برای تامین آب آشامیدنی زنجان حفاری شد

به گزارش سایت خبری پرسون،علیرضا جزء قاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان ، با اشاره به کمبود آب سد تهم و ظرفیت 16 تا 18 درصدی باقی مانده آن اظهار داشت: بارندگی در استان زنجان نسبت به میانگین بلندمدت 38 درصد کاهش داشته و نسبت به سال قبل که سال خشکی بود تقریباً 28درصد کاهش بارندگی را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه برداشت سالانه آب از سد تهم 24 تا 25 میلیون متر معکب بود گفت: وضعیت سد تهم اصلا مناسب نیست و کاهش بارندگی‌ها روی روان‌آب‌ها تاثیر بسزایی گذاشته و ورودی سدهای استان مخصوصاً سد تهم به شدت کاهش پیدا کرده که سبب شده برداشت آب از سد تهم به یک‌چهارم کاهش پیدا کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: در راستای جبران کسری برداشت از سد تهم و تامین آب شرب شهر زنجان طرح آبرسانی اضطراری به شهر به عنوان یکی از مهم ترین پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب است.

وی با اشاره به پروژه‌های تامین آب شرب شهر زنجان و شهرهای بزرگ استان گفت: حفر 15 حلقه چاه اضطراری، اجرای خط انتقال کمربندی شمال غربی زنجان، احداث خطوط جمع‌آوری چاه‌های غیر مجاز و انتقال به مخازن، ایستگاه‌های پمپاژ، احداث مخزن 15 هزار متر مکعبی و خط رفت و برگشت با اعتبار 200 میلیارد تومان در دست اجرا است.

جزء‌قاسمی بیان کرد: از این تعداد چاه تامین آب آشامیدنی، 10 حلقه تاکنون حفاری و وارد مدار بهره برداری شده و پنج حلقه چاه دیگر نیز در حال حفاری است که یک حلقه در هفته جاری مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی ابراز کرد: تامین آب اضطراری در شهرهای ابهر، خرمدره مخصوصاً قیدار که وضعیت پایاپای دارد پروژه ویژه حفر چاه و احداث مخزن در دستور کار است که حفاری برخی از آنها شروع شده و برخی دیگر در ماه‌های آینده شروع آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان ابراز داشت: امیدوار هستیم بتوانیم با حفاری چاه‌های اضطراری بخشی از کمبود آب را جبران کنیم و بخشی دیگر نیز با مدیریت مصرف و همراهی مردم است که می توانند از طریق صرفه‌جویی همکاری لازم را داشته باشند.

منبع:تسنیم

459326

مطالب مرتبط