پیش بینی هواشناسی زنجان پنجشنبه 20 بهمن 1401

گزارش هواشناسی زنجان پنجشنبه 20 بهمن 1401 حاکی از بارش باران و برف است.
تصویر پیش بینی هواشناسی زنجان پنجشنبه 20 بهمن 1401

به گزارش سایت خبری پرسون، هواشناسی استان زنجان اعلام کرد: از امروز تا روز یکشنبه شاهد بارش باران و برف در این استان هستیم که از فردا بارش برف شدت می‌گیرد. هواشناسی استان زنجان اعلام کرد: از امروز تا روز یکشنبه شاهد بارش باران و برف در این استان هستیم که از فردا بارش برف شدت می‌گیرد. حسین سلطانی کارشناس هواشناسی اداره‌کل هواشناسی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: از امروز بارش پراکنده باران و برف در سطح استان آغاز شده و تا روز جمعه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه بارش‌ برف فردا تشدید می‌شود، گفت: در ارتفاعات و گردنه‌ها بارش برف شدیدتر خواهد بود.

کارشناس هواشناسی اداره‌کل هواشناسی استان زنجان تصریح کرد: همچنین درجه هوا در زنجان به منفی 12 درجه خواهد رسید و پیش‌بینی این است درجه هوا در برخی نقاط استان نیز منفی 20 درجه نیز برسد

وی از ورود سامانه بارشی جدید از اواخر روز شنبه هفته آینده خبر داد و گفت: روزهای شنبه و یکشنبه بارندگی خوبی در سطح استان شاهد خواهیم بود.

براساس این گزارش، مرکز مدیریت راه‌های استان زنجان در اطلاعیه‌ای وضعیت راه‌های استان را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: در حال حاضر آزادراه و ترانزیت زنجان - قزوین ، آزادراه زنجان - تبریز، ترانزیت زنجان - میانه ، محور سلطانیه-خدابنده - همدان، زنجان- بیجار ، زنجان - دندی - تخت سلیمان ، زنجان -طارم ، زنجان - تهم - چورزق، زنجان - ارمغانخانه، ابهر - خدابنده برفی است.

امدادرسانی هلال احمر به 260 مسافر گرفتار در برف و کولاک جاده های زنجان

سید قاسم موسوی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: تیم های امداد و نجات هلال احمر در شبانه روز گذشته برای 260 سرنشین خودرو گرفتار در برف و کولاک جاده های این استان امدادرسانی کردند که بیشترین امدادرسانی ها در شهرستان ماهنشان بود.

وی خاطرنشان کرد: این تعداد ازهموطنان گرفتار در برف و کولاک جاده های استان، سرنشینان 110 دستگاه خودرو در جاده های ماهنشان، طارم و ایجرود بودند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بیشترین امدادرسانی ها در شبانه روز گذشته با 100 دستگاه خودرو و سرنشینان آن در شهرستان ماهنشان بود.

موسوی از وقوع یک مورد حادثه جاده ای در شبانه روز گذشته خبر داد و اظهارداشت: در این حوادث جاده ای پنج نفر آسیب دیده و یک نفر دیگر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی از انتقال مادر باردار از روستای برنقور بعد از روستای کاکا آباد خبرداد و اظهارداشت: انتقال این مادر از ساعت 23:30 شروع و پایان عملیات در ساعت چهار بامداد امروز بود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در این عملیات های بیان شده هشت دستگاه آمبولانس بکارگیری شد.

منبع:تسنیم

461915