تامین برق پایدار و مطمئن برای مشترکان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: همگی در برابر این نعمت مسئول هستیم از این‌رو باید به بحث توسعه‌ای، جلوگیری از کمبودها و بهینه‌سازی منابع توجه و نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.
تصویر تامین برق پایدار و مطمئن برای مشترکان

به گزارش سایت خبری پرسون،سیدمحمد شعاعی صبح امروز (یکم بهمن‌ماه) در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان زنجان، با اشاره به اهمیت فعالیت پروژه نیروگاه آرین ۲، اظهار کرد: بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی‌ها در پیشبرد اهداف در این حوزه مورد توجه باشد.

وی با اشاره به ضرورت توسعه منابع مختلف نیروی برق، تصریح کرد: نیروی برق یکی از صنایع پیشران است و بسیاری از صنایع استراتژیک ما به نیروی برق احتیاج دارند از این‌رو در توسعه اقتصادی و اجتماعی جوامع مختلف، برق نقش اساسی دارد.

شعاعی با اشاره به ضرورت توسعه صنایع و منابع تولید برق، اذعان کرد: منابع تجدیدپذیر برای کشور حائز اهمیت است؛ از طرفی برنامه بهینه مصرف مخصوصا در پیک مصرف برق مسئله حیاتی و مهمی است که ملزم به مدیریت اصولی است.

این مسئول با اشاره به فعالیت‌های مطلوب شرکت برق منطقه‌ای و حوزه متفاوت فعالیت شرکت توزیع برق، توجه به مصرف در شرایط فوق توزیع و تاثیر مستقیم ‌آن در پیک بار مصرف تاکید کرد و افزود: قطعا در کنترل مصرف، همه می‌توانند کمک‌کننده باشند.

وی با تاکید بر افزایش بهره‌وری، خاطرنشان کرد: همگی در برابر این نعمت مسئول هستیم از این‌رو باید به بحث توسعه‌ای، جلوگیری از کمبودها و بهینه‌سازی منابع توجه و نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

در ادامه مدیرعامل سابق شرکت برق منطقه‌ای استان زنجان گفت: بالای ۳۷۰ میلیارد تومان پروژه آماده بهره‌برداری برای دهه مبارک فجر داریم.

علی خلجی با بیان اینکه استان زنجان از لحاظ وضعیت شبکه برق در جایگاه مطلوبی قرار دارد، اظهار کرد: تقریبا ۲.۵ برابر بار مصرفی‌مان در استان زنجان و قزوین، ظرفیت شبکه داریم و بالای ۱۰ هزار مگاولت آمپر ظرفیت‌ پست‌های فوق توزیع شبکه‌های‌مان است.

وی با اشاره به ۵ هزار کیلومتر مدار میزان خطوط انتقال و فوق تولید شبکه در استان، ادامه داد: خوشبختانه با راه‌اندازی نیروگاه آرین میزان ظرفیت نیروگاهی ما در استان زنجان (نیروگاه‌های بزرگ) به بالای ۱۰۰۰ مگابایت رسیده است.

در ادامه جلسه مدیرعامل جدید شرکت برق منطقه‌ای گفت: تامین برق پایدار و مطمئن برای مشترکان را مهم‌ترین وظیفه خود می‌دانیم.

منصور اوجاقی با اشاره به فعالیت ده ساله در شرکت برق، این مکان را محلی برای ارتقای فن و آموزش دانست و افزود: با نگاه علمی به مسائل، این مسئولیت خطیر که توزیع برق به دو منطقه قزوین و زنجان است را به نحوه احسنت انجام خواهیم داد؛ از این‌رو بهره‌برداری از شبکه در خط ولتاژ و اتصال فوق توزیع را در راستای تامین انرژی برق مطمئن مسئولیت مهمی است که با همیاری و همکاری عزیزان در شرکت محقق انجام خواهد شد.

طی حکمی، منصور اوجاقی استادیار گروه آموزشی برق دانشگاه زنجان به‌عنوان مدیرعامل جدید شرکت برق منطقه‌ای استان زنجان منصوب و جایگزین علی خلجی شد.

منبع:ایسنا

458328