خراسان جنوبی

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی اعلام کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی در بازرسی از یک اتوبوس مسافربری در شهرستان بیرجند، ۲۴ دستگاه لپ تاپ قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال کشف کردند.
مدیر آموزش و پرورش طبس با اشاره بر نرخ باسوادی در این شهرستان طی ۳۹ سال فعالیت نهضت سوادآموزی ۵۰ درصد رشد داشته است، گفت: طبس در حال مهیا شدن برای برپایی جشن پایان بی‌سوادی است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا برای ساخت موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: استانداری خراسان جنوبی برای پیشبرد پروژه ساخت موزه در این استان، با قرارگاه خاتم الانبیا (ص) نیز وارد مذاکره شود.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی:

سارقان اموال در بیرجند دستگیر شدند

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: باند بزرگ سرقت و کشف اموال مسروقه در بیرجند با تلاش نیروهای انتظامی متلاشی و ساران دستگیر شدند.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طبس با توجه به شیوع کرونا گفت: ۱۷۹ فعال حوزه گردشگری در این شهرستان به دلیل شیوع این بیماری و تعطیلی تاسیسات گردشگری از سال گذشته تاکنون دچار زیان و خسارت جدی شده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی با عنوان اینکه توسعه زمانی محقق می‌شود که با مدیریت محلی و بومی انجام گیرد افزود: باید با استفاده از همه امکانات و ظرفیت‌ها، ساز و کارهای مناسبی را برای رشد و پیشرفت این جغرافیا تبیین کنیم.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان جنوبی:

چرخ تولید در روستاها راه‌اندای شود

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان جنوبی گفت: یکی از کارهای ضروری در روستاها و مناطق محروم کشور، با وجود تامین زیرساخت‌های فراهم شده، ایجاد اشتغال است چراکه توسعه زیرساخت‌ها به تنهایی برای روستاها کافی نیست و باید با ثروت‌آفرینی، ایجاد کار و تولید مناسب، هم در کنار آن شکل بگیرد.
معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی خراسان‌جنوبی:

کاروانسرای چهل پایه در فهرست میراث ملی ثبت می‌شود

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری، صنایع‌دستی خراسان‌جنوبی گفت: کاروانسرای چهل‌پایه در فهرست میراث ملی ثبت می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با توجه به محرومیت برخی مدارس روستایی و عشایری از شبکه ملی اطلاعات، گفت: ضرورت دارد هرچه سریعتر زیرساخت اینترنت به منظور برخورداری تمامی مدارس روستایی و عشایری استان فراهم شود.

یکی از محصولات بهداشتی دست‌ساز خراسان جنوبی صابون بیرجندی است که در خطر فراموشی قرار داشت اما با تلاش تنها بازمانده تولید این محصول و میراث فرهنگی اکنون مراحل ثبت ملی را پشت سر می‌گذراند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی:

سرمایه‌گذاران سنگ‌های قیمتی حمایت می‌شوند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: از سرمایه‌گذاران در حوزه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در استان حمایت می‌شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ظلمی که در این سال‌ها به واسطه انواع تحریم‌های ظالمانه آمریکا بر ملت ایران رفته پس از واقعه کربلا بی‌نظیر است.