آغاز تزریق دوز دوم واکسن در خراسان جنوبی از اواخر هفته

دبیر ستاد دانشگاهی کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی گفت: تزریق دز دوم واکسن از اواخر هفته در خراسان‌جنوبی آغاز می‌شود.
تصویر آغاز تزریق دوز دوم واکسن در خراسان جنوبی از اواخر هفته

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان جنوبی، غلامرضا شریف‌زاده در گفت و گو با خبرنگاران اظهارکرد: وضعیت خراسان‌جنوبی از نظر شیوع کرونا تغییر چندانی نکرده و خوشبختانه مردم ما همچنان پروتکل‌های بهداشتی را مانند هفته‌های قبل مراعات می‌کنند.

دبیرستاد دانشگاهی و پیشگیری از کرونا بیان‌کرد: در مجموع مردم ما در حوزه‌های مختلف حدود ۹۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی را مراعات می‌کنند که بسیار ارزنده است.

وی در زمینه تزریق دوز دوم واکسن کرونا ادامه‌داد: پیش بینی می‌کنیم که تزریق دوز دوم واکسن کرونا به هم استانی‌هایی که دز اول را تزریق کرده‌اند از اواخر هفته آغاز می‌شود.

شریف زاده بیان‌کرد: واکسن برای دوز دوم وارد کشور شده و به محض اینکه همکاران محموله را از مشهد وارد خراسان‌جنوبی کنند، تزریق را آغاز خواهیم کرد.

وی در زمینه راه اندازی مراکز تجمیعی تزریق واکسن نیز اظهارکرد: برنامه ما بر افزایش مراکز تجمیع تزریق واکسن در بیرجند و برخی دیگر از شهرستان‌های پرجمعیت استان بودیم ولی فعلاً واکسنی نداریم که به دنبال راه اندازی چنین مراکزی باشیم.

شریف زاده با بیان اینکه امیدواریم هر چه زودتر بتوانیم کار واکسیناسیون مردم شریف خراسان‌جنوبی را ادامه دهیم، یادآور شد: البته این نکته را مد نظر داشته باشیم که حتی با زدن واکسن نیز باید پروتکل‌های بهداشتی چون زدن ماسک را تا واکسیناسیون ۷۰ درصد جامعه باید مراعات کنیم.

منبع:مهر

306940