افتتاح اندرزگاه قرآنی در زندان مرکزی بیرجند

اندرزگاه قرآنی زندان مرکزی بیرجند روز یکشنبه با حضور شماری از مدیران قضایی و اجرایی استان خراسان جنوبی افتتاح شد
تصویر افتتاح اندرزگاه قرآنی در زندان مرکزی بیرجند

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان جنوبی، رییس کل دادگستری خراسان جنوبی در مراسم افتتاح طرح‌های اندرزگاه قرآنی و بهسازی اندرزگاه نیکی‌ها در زندان مرکزی بیرجند گفت: همه مشکلاتی که بشر امروز دارد نتیجه جدا شدن از فرهنگ قرآنی و فرهنگ دینی است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی افزود: اگر زندگی ما زندگی دینی و قرآنی باشد این همه مشکلات اقتصادی و دیگر مشکلات را نخواهیم داشت پس چاره‌ای جز پناه بردن به قرآن و توجه به آموزه‌های قرآن نداریم.

وی اظهار داشت: مددجویان باید از این فضای قرآنی که برای آنها مهیا شده، نهایت استفاده را داشته و اطمینان داشته باشند که مسئولان دادگستری و زندان به مددجویان این اندرزگاه به لحاظ تخفیف مجازات و دیگر ارفاقات قانونی عنایت ویژه‌ای خواهند داشت.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی هم گفت: در اندرزگاه قرآنی فضای خوبی برای اصلاح و تربیت مددجویان فراهم شده است و ما مسئولان هم مانند مددجویان از برنامه‌های اصلاح و تربیت بهره‌مند می‌شویم.

غلامرضا روشان، بهینه‌سازی و مرمت فضاهای زندان را از برنامه‌های اصلی این اداره کل عنوان کرد و افزود: اندرزگاه قرآنی در زندان مرکزی بیرجند ظرفیت ۲۵۰ نفر مددجو را دارد و اندرزگاه نیکی‌ها نیز با ظرفیت ۳۰۰ نفر ویژه نسوان، مرمت و بهسازی شد.

۲۵۰ مددجو در این مرکز قرآنی به فراگیری علوم قرآنی شامل روخوانی، روانخوانی، تجوید، حفظ و تفسیر قرآن مشغول شدند.

منبع: ایرنا

323009