خراسان جنوبی

با تصمیم وزارت علوم مبنی بر ایجاد دانشگاه معین، امروز سند آمایش دانشگاه‌های استان با حضور نمایندگان مردم در مجلس و رئیس دانشگاه بیرجند به عنوان دانشگاه معین استان تبیین شد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی:

۹ تن مواد مخدر در بیرجند امحا شد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی گفت: ۹تن انواع مواد مخدر امروز با حضور استاندار خراسان جنوبی در بیرجند امحاء شد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی خبر داد:

جریمه شدن بیش از ۱۲۰۰ راننده متخلف در ممنوعیت تردد شبانه

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای اجرای طرح ممنوعیت تردد شبانه هزار و ۲۴۶ راننده متخلف خراسان جنوبی به دلیل تردد غیرمجاز در ساعت ۲۱ تا ۴ صبح جریمه شدند.
مدیرعامل شرکت تولیدی صنعتی آذین چرم خاوران:

برای نخستین بار در شرق کشور چرم مصنوعی تولید می شود

مدیرعامل شرکت تولیدی صنعتی آذین چرم خاوران گفت: با سرمایه گذاری ۲۲ میلیارد تومانی در تنها کارخانه تولید چرم مصنوعی استان ، سالانه سه هزار تن چرم، روانه بازارهای داخلی و خارجی می شود.

معاون اداری و مالی دانشگاه بیرجند در استان خراسان جنوبی خبر داد:

در دست اجرا بودن۲۴ طرح عمرانی و زیربنایی دانشگاه بیرجند

معاون اداری و مالی دانشگاه بیرجند گفت: اکنون ۲۴ طرح عمرانی و زیربنایی با اعتبار هزینه شده ۴۸ میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان در دانشگاه بیرجند در دست اجرا است.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت:

معدوم شدن ۴۸ هزار قطعه مرغ در خراسان جنوبی

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: با توجه به درگیر شدن پنج مرغداری استان به ویروس نیوکاسل، ۴۸ هزار قطعه مرغ معدوم شد.

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت و معدن خراسان جنوبی:

یک پهنه معدنی دیگر در خراسان جنوبی آزادسازی می‌شود

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: یک پهنه معدنی دیگر با مساحت بزرگی از استان بهمن ماه امسال از طریق سامانه کاداستر برای سرمایه‌گذاران آزادسازی خواهد شد.

مدیر کل صدا و سیمای خراسان جنوبی گفت: بی شک ترور چهره‌های علمی کشور و دانشمندان این مرز و بوم خدشه‌ای در روند تشکیلاتی و روبه جلو پیشرفت‌های دفاعی و هسته‌ای کشور وارد نخواهد کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: «کشاورز کارت» یکی از اقدامات شایسته دولت تدبیر و امید در شرایط سخت اقتصادی برای رسیدگی به اوضاع و احوال کشاورزان است که اولین بار در کشور در این استان اجرایی شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی خبر داد:

اشتغال پایدار برای ۷۹ مددجوی خراسان جنوبی با تولید برق

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی گفت: کمیته امداد استان با راه اندازی نیروگاه‌های خورشیدی تاکنون برای ۷۹ مددجو اشتغال پایدار ایجاد کرده است.
علیزاده رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند گفت:

کشف حدود نیم تن گوشت کوسه از یک خودرو در بیرجند

علیزاده رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند گفت: ۴۰۰ کیلوگرم گوشت کوسه از محموله فاقد گواهی حمل بهداشتی قرنطینه‌ای در بیرجند، کشف شد.
مدیر کل انتقال خون خراسان جنوبی:

پلاسمای خون خود را دریغ نکنید

مدیر کل انتقال خون خراسان جنوبی از بهبود یافتگان کرونا خواست نسبت به اهدای پلاسمای خونشان اقدام کنند.
قاچاق هوبره در خراسان جنوبی؛

بازی‌ شاهزادگان عرب با هوبره خراسان جنوبی

هوبره، پرنده‌ای نادر در خراسان جنوبی است که دست مایه بازی شیوخ و شاهزادگان عرب شده و همین امر جمعیت این پرنده را تا مرز نابودی کشانده است.
سرپرست سازمان صنعت،معدن خراسان جنوبی گفت:

کدام مشاغل بعد از ساعت ۱۸ باز هستند؟

سرپرست سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: طبق تصمیم ستاد استانی مدیریت کرونا واحدهای صنفی غیر ضرور مرکز شهرستان‌های استان باید از ساعت ۱۸ تا صبح روز بعد فعالیت خود را تعطیل کنند و درصورت عدم رعایت ساعت مذکور با آنان برخورد خواهد شد.