صدور ۲۸ فقره گواهینامه تأییدیه استاندارد وسایل بازی در ایلام

مدیرکل استاندارد ایلام از صدور ۲۸ فقره گواهینامه تأییدیه استاندارد وسایل بازی در ایلام طی سال جاری خبر داد.
تصویر صدور ۲۸ فقره گواهینامه تأییدیه استاندارد وسایل بازی در ایلام

به گزارش سایت خبری پرسون، مهناز همتی در گفتگویی اظهار داشت: شهربازی‌های استان، در طول سال و بر اساس برنامه زمان‌بندی مشخص توسط شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد مورد بازرسی فنی و ایمنی قرار می‌گیرند.

وی یادآورشد: استاندارد برخی از تجهیزات تفریحی بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد مشمول استاندارد اجباری بوده و فعالیت تجهیزات تفریحی که مشمول مقررات استاندارد اجباری است اعم از تجهیزات شهربازی، زمین بازی و…بدون تاییدیه از سازمان ملی استاندارد ممنوع است.

مدیرکل استاندارد ایلام افزود: در این بازه زمانی نیز ۶۹ فقره بازرسی توسط شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران از تجهیزات بازی در سطح استان انجام شد.

وی گفت: تمامی وسایل ذکر شده مربوط به بخش خصوصی بوده و تمامی وسایل بازی مستقر در زمین‌های بازی متعلق به شهرداری‌ها غیراستاندارد می‌باشند و به مردم عزیز توصیه می‌شود از این وسایل تا حد امکان استفاده نکنند.

همتی تاکید کرد: از همشهریان خواستاریم هنگام استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات بازی مستقر در شهر بازی‌ها از وجود گواهی بازرسی استاندارد اطمینان حاصل کرده و بدون مشاهده گواهی‌های بازرسی استاندارد از استفاده از این تجهیزات خودداری کنند.

وی همچنین اضافه کرد: همشهریان مواردی نظیر عدم مشاهده گواهی استاندارد در شهربازی‌ها را به سامانه شکایات ۵۰۰۰۱۱۵۱۷ پیامک و یا به اداره کل استاندارد استان ایلام اطلاع رسانی کنند

410587