عوارض شدید خوردن بستنی در بارداری

در دوران بارداری زنان ممکن است میل شدید و عجیبی به خوردن برخی خوراکی ها داشته باشند که برخی از آن ها مضر است.
تصویر عوارض شدید خوردن بستنی در بارداری

به گزارش سایت خبری پرسون، این بستنی ها معمولاً بر پایه ماست تشکیل شده اند و به آن ها بستنی سبک گفته می شود.

بستنی ها همچنین می توانند حاوی ویتامین هایی مثل ویتامین آ یا ویتامین ب 12 نیز باشند. بدن شما همچنین می تواند از یک اسکوپ بستنی حدود 17 درصد کلسیم و 20 درصد فسفر دریافت کند که هر دو برای سلامت استخوان ها ، مفصل ها و بافت های اسکلتی بدن و عملکرد مناسب قلب ضروری می باشد.

ممکن است که عفونت هایی از بستنی مثل عفونت لیستریا به بدن وارد شود زیرا این عفونت در دمای پایین رشد می کند. همچنین ممکن است از طریق شیر به کار رفته در بستنی به بدن شما برسد که غیر پاستوریزه بوده است. این عفونت ها در دوران بارداری روی رشد جنین و سیستم تناسلی مادر و کودک نیز اثر می گذارند. همچنین ممکن است عاملی برای زایمان زودرس، سقط جنین و یا نقص هایی در کودکان باشد.

افزایش وزن:

بستنی کالری و چربی بسیار زیادی دارد. اگر روزانه آن را به مقدار زیادی مصرف کنید، احتمالاً باعث ایجاد چربی اضافه می شود و زایمان را سخت خواهد کرد.

خطر ابتلا به دیابت بارداری:

بستنی قند بالایی دارد که می تواند احتمال ابتلا به دیابت را افزایش دهد.

عفونت های تنفسی و سینوزیت:

سیستم ایمنی در خانم های باردار کمی سرکوب می شود. در نتیجه مصرف بیش از حد بستنی ممکن است عاملی برای خطر ابتلا به مشکلات تنفسی و سینوسی باشد.

سرماخوردگی:

اگر به سرما حساس هستید، در دوران بارداری بستنی مصرف نکنید زیرا خطر ابتلا به سرماخوردگی را افزایش می دهد.

راز و رمزهایی در مورد مصرف بستنی در دوران بارداری

در تکمیل توضیحات این بخش از نمناک باید بگوییم که کنار تمام فواید و عوارضی که از خوردن بستنی در دوران بارداری گفتیم، هنوز هم کج فهمی هایی در مورد این موضوع وجود دارد. مثلا خوردن بستنی سرد یا یخ زده روی مغز جنین اثر گذار است. هنوز اطلاعات علمی نتوانسته است این موضوع را اثبات کند که سرما می تواند روی جنین اثر گذار باشد. مگر این که رژیم غذایی و سبک زندگی غلطی را همراه با آب و هوا و غذاهای سرد به کار بگیرید.

منبع: نمناک

786858

سازمان آگهی های پرسون