رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی:

اراک به جمع شهرهای فریز تخمک پیوست

رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: امکان فریز تخمک با هدف استفاده برای سال‌های آتی در فرزندآوری برای متقاضیان در مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی اراک فراهم شد.

تصویر اراک به جمع شهرهای فریز تخمک پیوست

به گزارش پرسون از مرکزی، دکتر علی‌اصغر غفاری‌زاده گفت: فریز و انجماد تخمک برای بانوانی که تاکنون ازدواج نکرده‌اند باید با استفاده از عمل جراحی لاپاراسکوپی انجام شود، امید است در آینده نزدیک این امکان در جهاد دانشگاهی استان فراهم شود.

وی ادامه داد: بانوانی که ازدواج کرده‌اند و به هر دلیلی نیاز به انجماد یا فریز تخمک برای ذخیره سازی در آینده برای فرزندآوری دارند این فرصت در مجموعه جهاد دانشگاهی استان مرکزی وجود دارد، در مورد این افراد روش استفاده شده همان روشی است که در خصوص افراد نابارور در فرایند IVF مورد استفاده قرار می گیرد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: هزینه نگهداری تخمک برای بانوان ۷۰ تا ۸۰ درصد هزینه عمل جراحی IVF درنظر گرفته شده است.

دکترغفاری زاده افزود: استفاده از روش انجماد تخمک برای افرادی که امکان ازدواج آنان در زمان حال وجود ندارد و ممکن است با افزایش سن شرایط ذخیره تخمدانی را از دست بدهند و در آینده ممکن است فرصت ازدواج برای آنها فراهم شود مورد استفاده قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: اما افراد متاهل و یا زوج هایی که قصد ندارند فعلا به دلایلی فرزنددار شوند و از طرفی این نگرانی را دارند که در آینده به علت کاهش کیفیت سلول های جنسی این فرصت از دست برود به این افراد پیشنهاد می شود جنین فریز کنند زیرا امکان نگهداری و بازگشت جنین بعد از ذوب شدن بیشتر از تخمک است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: اما برای خانم هایی که مجرد هستند و یا به دلیلی امکان لقاح وجود ندارد و درخواست فریز تخمک دارند این امکان وجود دارد تا برای آنان در مرکز جهاد دانشگاهی فریز صورت گیرد.

دکترغفاری زاده افزود: حفظ و انجماد و ذخیره سازی سلولهای جنسی مردان (اسپرم) چندین سال است در مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی اراک انجام می شود اما در خصوص فریز تخمک اخیرا شرایطی فراهم شده که این امکان برای افراد متقاضی در این مرکز ایجاد شود.

وی اظهار داشت: یکی از جامعه هدف در خصوص ذخیره سازی سلول های جنسی، افرادی هستند که در معرض فرایند شیمی درمانی به خاطر سرطان قراردارند و آنان دغدغه دارند که بعد از شیمی درمانی سلولهای جنسی دچار آسیب شود و امکان باروری به شدت کاهش پیدا کند این افراد درهر سنی هستند می‌توانند به مرکز مراجعه و ذخیره‌سازی اسپرم و تخمک را انجام دهند.

414803