آیا خوردن ترشی با غذا خطرناک است؟

ترشی از ترکیبات پر طرفدار و محبوبی است که کنار غذا سرو می شود، و برای خیلی از افراد این سوال است که آیا خوردن ترشی کنار غذا خطرناک است یا خیر؟
تصویر آیا خوردن ترشی با غذا خطرناک است؟

به گزارش سایت خبری پرسون، از آنجا که در تهیه ترشی از میوه‌ها و سبزیجات مختلف استفاده می‌شود، نمی‌توان آن را به طور کل بد و مضر دانست.

ترشی خوردن همراه غذا یک عادت و سنت دیرینه ایرانی است که هرگز ترک نمی‌شود. تنوع غذایی همیشه باعث تحریک اشتها می‌شود؛ یعنی هر چه تعداد خوردنی‌ها و آشامیدنی‌هایی که در معرض دید قرار می‌گیرند، بیشتر باشد، رغبت بیشتری به خوردن از همه آن‌ها ایجاد می‌شود.

تصور کنید یک نوع چلوخورش برایتان آماده کرده باشند. تا میزان معینی می‌توانید از آن بخورید. چون بعد از مدت کوتاهی سیر و دلزده می‌شوید. اما وقتی دو نوع پلو و خورش، سه نوع غذای بدون برنج همراه با چند نوع نوشابه و دوغ مقابل شما بگذارند، طبیعی است دلزده نمی‌شوید و از هر کدام قدری می‌خورید. همین حجم‌های کوچک غذا وقتی کنار هم جمع شوند مطمئنا بیش از مقدار عادی و نرمال خواهند شد.

ترشی دقیقا همین کار را با ذائقه می‌کند. تنوع مواد به کار رفته در ترشی طعم‌های مختلف می‌سازد؛ کلم، هویج، شلغم، فلفل، سیر، سیب زمینی و بسیاری میوه‌ها و سبزی‌های دیگر. فرد ناخودآگاه برای چشیدن دوباره این طعم‌ها ناچار است غذای بیشتری بخورد. از طرفی خود ترشی هم تنوع زیادی دارد. انواع و اقسام ترشی‌ها با ترکیب مواد مختلف ساخته می‌شوند که همگی غذا خوردن را دلپذیرتر از آن چه هست می‌کنند.

افزایش اشتها باعث بروز پدیده چاقی می‌شود. وقتی حجم زیادی از غذا که ممکن است حاوی نشاسته، قند، چربی و... باشد وارد بدن شود، ذخیره خواهد شد. چاقی راه را برای ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی هموار می‌کند. سنگینی بعداز پرخوری و ناراحتی‌های معدوی که متعاقبا ایجاد می‌شود، اگر ادامه دار باشد، در طولانی مدت ممکن است مزمن شود.

484966