تکدی رسمی گدایی غیر رسمی

گدایی مبحث گسترده‌ای است که بحث درمورد آن به ساعت ها و روزها گفتگو نیازمند است.
تصویر تکدی رسمی گدایی غیر رسمی

به گزارش سایت خبری پرسون، مجید ابهری در یادداشتی نوشت: گاهی در لابلای اخبار روزانه در رسانه‌ها به مباحث مختلفی برخورد می‌کنیم که انسان را در دوراهی خنده وگریه مبهوت می‌گذارد.

«زنی که برای گدایی هر روز از اصفهان به تهران آمده وشب به خانه بر میگردد.» اگر رسانه‌های رسمی این موضوع را نقل نمی‌کردند؛ باور و پذیرش آن محال بود. پیرمردی چندین پیت حلبی پول به صورت سکه را در اطاقش دفن کرده بود، پیرزنی لحاف پراز اسکناس را در میان رختخواب هایش نگهداری میکرد که بیش از پنجاه درصد از اسکناسهای مکشوفه از رده خارج شده بودند و هر روز خبری داغتر وکمدی‌تر از قبلی درجامعه پخش میشود.

تیم مطالعاتی بنیاد علوم رفتاری متشکل از چندین جامعه شناس و آسیب شناس و جرم‌شناس، ظرف هشت سال از سال ۹۳ تا دو ماه پیش عمیق‌ترین وتخصصی‌ترین پژوهش را در مورد گدایی انجام دادند.

مدرسه گدایی کودکان اجاره ای، باندهای مافیایی گدایی، حوزه‌های گدایی براساس تقسیمات جغرافیایی، بازرسین گدایی برای رعایت ضوابط مدون مرکز آموزش گدایی وکلاسهای گریم و دهها مراحل و عوامل مختلف در این زمینه که بسیاری از آنها برمدیران و دست اندرکاران آسیبهای اجتماعی نامکشوف ومغفول مانده اند.

چند روز پیش در مورد طرح جمع‌آوری متکدیان سطح تهران مدیر محترم سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران اعلام کرده بودند ۱۰۰۰ گدا بطور رسمی در تهران مشغول گدایی هستند.

برای بنده بعنوان یکی از آسیب شناسان دانشگاهی نکته رسمی و غیر رسمی در مورد متکدیان در هاله‌ای از ابهام است. در مورد گدایان موضوع گدایان قانونی و غیرقانونی یعنی متکدیان عضو تهران و حومه و افراد غیرعضو مبنای گدایان ثبت شده و غیره آنها می‌باشد.

قطع به یقین درصد کمی از مدیران شاغل در بخشهای مختلف آسیب های اجتماعی با مبانی علمی و رموز آشکار و نهان آنها آشنا بوده و با کمال تاسف خیلی کم از نخبگان دانشگاهی وعلمی و تجربی در محورهای مختلف بهره می‌گیرند. اعلام اعداد و ارقام غیر علمی و غیر مستند در مورد آسیب دیدگان اجتماعی صرفا موجب ایجاد اضطراب اجتماعی گشته و مدیران ارشد را به بیراهه‌های برنامه‌ریزی می‌کشد.

با حضور مدیر جدید سازمان بهزیستی و با عنایت به سوابق مثبت اجرایی ایشان، نخبگان علوم انسانی و آسیب شناسی اجتماعی امید فراوان به کاهش آلام اجتماعی و بهبود اوضاع آسیب دیدگان دارند.

منبع: آفتاب یزد

460350

مطالب مرتبط