مدیر مرکز جمع آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج:

تحویل کودکان متکدی به خانواده هایشان/ جمع آوری 188 متکدی در سنندج

مدیر مرکز جمع آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج با اشاره به اینکه 188 کودک متکدی در این شهر جمع آوری شده اند، بیان کرد: از این تعداد کودک متکدی 14 نفر از آنها به خانواده هایشان تحویل داده شد.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، صلاح الدین وکیلی؛ مدیر مرکز جمع آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج امروز با تایید این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با وجود انجمن های خیریه در سطح شهر سنندج بازهم شاهد پدیده ضداجتماعی تکدی گری در سطح سنندج هستیم که این موضوع چهره ناخوشایندی به این شهر فرهنگی بخشیده است.

مدیر مرکز جمع آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج افزود: از سوی دیگر مرکز جمع آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج همواره اقدام به جمع آوری این افراد در سطح شهر می کند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون 188 متکدی از سطح شهر سنندج جمع آوری شده است، عنوان کرد: این تعداد متکدی جمع آوری شده در سطح شهر سنندج 119 نفر مرد و 69 نفر زن هستند که 14 نفر از این متکدیان جمع آوری شده را کودکان تشکیل می دهند.


بیشتر بخوانید؛

«مردم و دولت»؛ متهمان رشد تکدی گری و اعتیاد در سنندج


وکیلی با اشاره به اینکه تکدی گری رسما یک جرم اجتماعی محسوب می شود، تاکید کرد: کودکانی که در این طرح جمع آوری شده اند بعد از اخذ تعهدنامه به خانواده هایشان تحویل داده شده اند.

مدیر مرکز جمع آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج بیان کرد: از میان متکدی های جمع آوری شده در سنندج، 5 نفر از آنها اهل و ساکن این شهر نبودند و بعد از جمع آوری به شهر محل سکونت خود منتقل شده اند.

این مقام مسئول عنوان داشت: همچنین در این مدت 3 نفر از متکدیان به مراکز درمانی ارجاع داده شده و ۴۸ نفر نیز به دلیل نبود سرپناه در مراکز ویژه اسکان داده شدند.

شفیعی ـ استان کردستان

228782