عضو کمیته جمعیت دفاع از مردم فلسطین در گفتگو با پرسون:

ضعف اسرائیل در غلبه بر چالش‌ها و تأمین امنیت/ آمریکا به دنبال احیای توافق اسلو

ایالات متحده آمریکا خصوصاً حزب دموکرات‌ معتقد است که راهکار تشکیل دو دولت در جغرافیای فلسطین راه‌حل پایدار برای بقا و امنیت اسرائیل است و بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت مثل ۲۴۲ و ۴۷۸ دولت فلسطین باید در کرانه غربی رود اردن و نوار غزه تشکیل شود.
تصویر ضعف اسرائیل در غلبه بر چالش‌ها و تأمین امنیت/ آمریکا به دنبال احیای توافق اسلو

علیرضا تقوی نیا عضو کمیته جمعیت دفاع از مردم فلسطین در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص هدف سفیر وزیر خارجه آمریکا بعد از جنگ غزه به اسرائیل بیان کرد: هدف از سفر بلینکین کمک به رژیم صهیونیستی برای حل بحران‌هایی که اخیراً گریبانگیرش شده است و ارتش صهیونیست برای دفاع از شهروندان اشغالگر ناتوان است، بوده است.

تقوی نیا افزود: ایالات متحده آمریکا عمیقاً معتقد است که اسرائیل به شدت درگیر بحران است و این بحران با استفاده از کشورهای منطقه که قصد سازش دارند و کشورهایی که در گذشته سازش کرده‌اند به نوعی مرتفع خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: رژیم صهیونیستی نمی‌تواند مثل گذشته بر چالش‌ها غلبه و امنیت خود را تأمین کند. بنابراین ایالات متحده آمریکا به عنوان یک ابرقدرت و شریک راهبردی این رژیم باید شرایط منطقه‌ای را طوری تنظیم کند که به یک صلح پایدار با فلسطینیان برسند.

عضو کمیته جمعیت دفاع از مردم فلسطین در ادامه تشریح کرد: ایالات متحده آمریکا خصوصاً حزب دموکرات‌ معتقد است که راهکار تشکیل دو دولت در جغرافیای فلسطین راه‌حل پایدار برای بقا و امنیت اسرائیل است و بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت مثل ۲۴۲ و ۴۷۸ دولت فلسطین باید در کرانه غربی رود اردن و نوار غزه تشکیل شود.

وی خاطر نشان کرد: آن‌ها همانطور که در دوران بیل کلینتون به توافق اسلو کمک کردند، توافقی که معتقد بود باید دو دولت در جغرافیایی فلسطین تشکیل شود اما هیچگاه تشکیل نشد و اسرائیل روز به روز پیش‌روی کرد در حال حاضر نیز معتقدند که باید راهکار تشکیل دو دولت را دنبال کنند.

علیرضا تقوی نیا در پایان اظهار داشت: جنگ اخیر نشان داد که مقاومت فلسطین در نوار غزه یک الگوی موفق برای پس گرفتن سرزمین‌های فلسطینی بوده و بعید است که راهکار تشکیل دو دولت مثل گذشته به نتیجه برسد و تأمین کننده امنیت رژیم صهیونیستی باشد.

301726

مطالب مرتبط