کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با پرسون:

رژیم صهیونیستی فاقد هرگونه شاخصه اقتدار است

قدرت نظامی تمام آن چیزی بود که اسرائیلی‌ها روی آن حساب کرده بودند و مؤلفه‌های قدرت‌شان در تانک‌های مرکاوا، گنبد آهنین و سامانه دفاعی مانند پدافند داوود خلاصه می‌شد و این ساختارهای نظامی اعتماد بنفس جامعه صهیونیستی را تشکیل می‌داد اما حالا تمام این مؤلفه‌ها فروپاشیده و از بین رفته‌اند.
تصویر رژیم صهیونیستی فاقد هرگونه شاخصه اقتدار است

مهدی عزیزی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص مهم‌ترین چالش‌ها در کابینه صهیونیست اظهار داشت: آنچه که در مورد شکست نتانیاهو در تشکیل کابینه یا بحران در ساختار سیاسی رژیم صهیونیستی گفته می‌شود مربوط به یک شخص یا یک موضوع نیست.

عزیزی تصریح کرد: آنچه که امروز خود را بیش از گذشته نشان داده محصول بیش از هفت دهه اشغالگری رژیم صهیونیستی است که یک جامعه بدون هویت روی کار آمده است. این جامعه بدون هویت خودش را در ساختار سیاسی نیز نشان داده است. احزاب مختلف و متفاوتی که وجود دارد به دلیل عدم برخورداری جامعه صهیونیستی از تاریخ، شاخصه‌های اقتدار و اعتماد به نفس ملی دچار سرشکستگی، یأس و ناامیدی شده‌اند.

وی در ادامه تشریح کرد: ساختار سیاسی رژیم صهیونیستی همواره تلاش می‌کرد از حمله به فلسطینی‌ها، تجاوز به لبنان، سوریه و محیط پیرامونی خود به عنوان یک برگ برنده برای جلب آرا استفاده کند. دلیل این‌که حمله به فلسطینی‌ها، کشتار، نسل‌کشی و حمله به سوریه و لبنان به عنوان یک برگ برنده برای مقام‌های سیاسی صهیونیست محسوب می‌شود به این مربوط می‌شود که این جامعه فاقد هرگونه شاخصه‌ اقتدار است و تمامی اعتماد به نفس خود را از تجهیزات و پیشروی‌های نظامی می‌گیرد.

مهدی عزیزی در پایان خاطر نشان کرد: قدرت نظامی تمام آن چیزی بود که اسرائیلی‌ها روی آن حساب کرده بودند و مؤلفه‌های قدرت‌شان در تانک‌های مرکاوا، گنبد آهنین و سامانه دفاعی مانند پدافند داوود خلاصه می‌شد و این ساختارهای نظامی اعتماد بنفس جامعه صهیونیستی را تشکیل می‌داد اما حالا تمام این مؤلفه‌ها فروپاشیده و از بین رفته‌اند.

310898