مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی:

مراقب مصرف آب کولر ها باشید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با اعلام اینکه با کاهش محسوس بارندگی ها، امسال با کم آبی سختی مواجه هستیم از مردم درخواست کرد ضمن رعایت الگوی مصرف آب، مراقب مصرف آب در کولرهای آبی باشند.

تصویر مراقب مصرف آب کولر ها باشید

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، یوسف عرفانی نسب گفت: کولرهای آبی می توانند به ‌طور متوسط حدود 200 لیتر آب در شبانه‌روز به مصرف هر خانوار بیافزاید.

وی با اشاره به اینکه این میزان مصرف آب، از استاندارد مصرف روزانه یک فرد ایرانی بیش‌تر است تصریح کرد: به بیان دیگر با روشن شدن هر کولر آبی در هر خانه، مصرف سرانه آب در خانواده به میزان یک نفر افزایش می یابد.
عرفانی نسب ادامه داد: چنانچه کولرها در معرض نور آفتاب قرار گیرند، آب داخل آن‌ها با سرعت زیادی تبخیر می‌شود لذا ضروریست با نصب سایه بان بر روی کولر ها تا جای ممکن از تبخیر آب و افزایش مصرف انرژی جلوگیری شود.

وی نشتی کولر و تنظیم‌نبودن شناور آن را از جمله عوامل مصرف بالای آب در کولرها عنوان کرد و از مردم درخواست نمود با کنترل شناور، شیلنگ، اتصالات و یا تعویض قطعات فرسوده آن در ابتدای فصل گرما از نشتی‌های احتمالی، جلوگیری کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با توصیه به مشترکان مبنی بر پرهیز از خرید و نصب کولرهای با مصرف بالا، تاکید کرد: مهم‌ترین شاخص در انتخاب کولرهای آبی که اثر مستقیمی بر میزان مصرف آب و انرژی دارد ظرفیت هوادهی آن‌هاست که می بایست این ظرفیت بر اساس حجم فضایی که کولر می‌خواهد خنک نماید، انتخاب شود.

285974

مطالب مرتبط