مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی:

۵۱ درصد مشترکان استان مرکزی در حیطه پرمصرف قرار دارند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: ۵۱ درصد از مشترکان آب در این استان پرمصرف محسوب شده و بیش از الگوی استاندارد از منابع آبی استفاده می‌کنند.

تصویر ۵۱ درصد مشترکان استان مرکزی در حیطه پرمصرف قرار دارند

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، یوسف عرفانی نسب روز شنبه افزود: این مشترکان خانگی در مجموع ۷۰ درصد از ظرفیت آبی استان را مصرف می‌کنند که این مصرف بیش از حد به شبکه آبرسانی فشار مضاعف وارد می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: قطع برق در هفته‌های گذشته سبب قطع آب و یا کاهش فشار شبکه شده است.

وی بیان کرد: فراهان، زرندیه، خنجین مناطقی هستند که در روزهای گذشته با قطع جریان برق از داشتن آب مصرفی محروم شدند یا با افت فشار آب مواجه شدند.

عرفانی نسب اظهار داشت: با قطع انرژی برق امکان تامین آب برای برخی مشترکان ممکن نیست و یا ممکن است برخی با افت جریان آب مواجه شوند و در واحدهای آپارتمانی دستگاه پمپ آب در مخازن نمی‌توانند آب را به طبقات بالاتر پمپاژ کنند که این مهم گلایه مشترکان و تماس‌های پی در پی را با آبفای استان به دنبال دارد.

وی توضیح داد: لازم است مردم در مصرف آب با توجه به کاهش بارندگی و خشکسالی ایجاد شده صرفه جویی کنند و در استفاده از آب، الگو مصرف را بیشتر از سال‌های گذشته مورد توجه قرار دهند.

مدیر عامل آب و فاضلاب استان مرکزی اظهار داشت: ۲۵ روستای استان مرکزی در سال جاری به علت مشکل کیفی و کمبود آب منابع زیرزمینی، با تانکر آبرسانی می‌شود.

عرفانی‌نسب افزود: از مجموع یک هزار و ۱۰۸ روستای استان، ۸۵۵ روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب هستند که از لحاظ جمعیتی بیش از ۹۰ درصد تحت پوشش شرکت قرار دارند.

وی اضافه کرد: کاهش بارندگی در سال‌های اخیر و افزایش برداشت از آب‌های زیرزمینی در بخش کشاورزی چه به صورت مجاز و یا غیرمجاز باعث شده هر ساله ۷۱۱ میلیون متر مکعب در استان به نسبت مصرف، کسری مخزن وجود داشته باشد که این مهم در وضعیت کمی و کیفی آب اثرات چشمگیری داشته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: منابع آبی استان از ۷۱۴ حلقه چاه، ۱۶۸ قنات و چشمه تامین می‌شود و ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب هر سال از سوی این شرکت بین مشترکان استان مرکزی توزیع می‌شود.

۶۳۱ هزار و ۷۶۴ مشترک آب و ۲۹۹ هزارو ۹۲۲ مشترک فاضلاب شهری و روستایی اکنون زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی قرار دارند.

322617

مطالب مرتبط