مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی :

کیفیتِ آب خط قرمز این شرکت است

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: ۶۴ هزار و ۸۲۰ مشترک این شرکت از ابتدای دی ماه تا کنون مشمول طرح امید شده اند.

به گزارش سایت خبری پرسون، یوسف عرفانی نسب در نشست خبری این مجوعه با خبرنگاران افزود: این طرح با هدف تشویق خانوارهای کم مصرف به مرحله اجرا گذاشته شده است.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح مشترکانی که میزان آب مصرفی آنها بین صفر تا پنج متر مکعب باشد از پرداخت آب بها معاف هستند.
وی تصریح کرد: حدود ۴۵۰ هزار مشترک آب و ۲۵۵ هزار مشترک فاضلاب در استان مرکزی از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره‌مند می‌شوند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در ادامه اظهار داشت: کیفیت آب خط قرمز این شرکت است ضمن اینکه با اجرای طرح ارتقای کیفی، مشکل تامین آب در شش روستا رفع شده است.
عرفانی نسب عنوان کرد: از اقدامات بسیار مهم در راستای طرح یکپارچه سازی، رفع مشکل و تامین آب ۱۱۰ روستای استان با ۲ هزار مشترک بود که مشکلات چندین ساله این روستاها رفع شد.
وی با بیان اینکه ۳۰ روستا تحت پوشش بهره‌برداری از شبکه آب نیستند، گفت: هم اکنون ۸۷ درصد جمعیت استان تحت پوشش قرار دارند و ضریب بهره‌برداری از شبکه آب و فاضلاب روستایی استان ۸۶ درصد و میانگین کشوری آن ۷۹ درصد است.
وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به محدودیت اعتبارات، برنامه‌ای در خصوص فاضلاب روستایی وجود ندارد و در استان مرکزی تنها دو روستای ابراهیم آباد در شهرستان اراک و روستای راونج در شهرستان دلیجان دارای شبکه فاضلاب هستند.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی بیان داشت: طرح فاضلاب در شهرهای اراک، ساوه، خمین، محلات، دلیجان و تفرش، مهاجران، شازند و آستانه انجام شده اما در شازند و آستانه به دلیل کمبود منابع مالی تاکنون به مرحله بهره برداری نرسیده است.
وی در ادامه عنوان کرد: عملیات اجرایی ساخت تصفیه خانه برای ۳۶ روستای مسیر سدکمال صالح شهرستان شازند آغاز شده که انتظار می رود برای تابستان ۱۴۰۰ مشکلات کمبود آب در این روستاها برطرف شود.
مدیرعامل آب و فاضلاب استان مرکزی در بخشی دیگری از سخنان خود خاطرنشان ساخت: در حال حاضر میزان مطالبات شرکت آب و فاضلاب استان از تمامی مشترکین استان ۵۰۰ میلیارد ریال است که در راستای مطالبات دستگاه‌های اجرایی نیز مکاتبات لازم با نماینده عالی دولت در استان انجام شده که امید می رود مساعدت های لازم در اسرع وقت صورت گیرد.

226765

مطالب مرتبط