معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی:

اعمال محدودیتهای کرونایی در اراک از ۲۰ آبان ماه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی از اعمال محدودیتهای کرونایی در اراک از ۲۰ آبان ماه خبر داد .

به گزارش سایت خبری پرسون؛‌ از اراک، بهروز اکرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گفت: طی مصوبه ستاد ملی مقابله کرونا، از ۲۰ آبان ماه مشاغل گروه دو، سه و چهار به مدت یک ماه از ساعت ۱۸ در اراک و ساوه تعطیل خواهند بود.

وی امروز در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی با اشاره به تصمیمات اخذ شده در ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، بیان کرد: از ۲۰ آبان ماه به مدت یک ماه تمامی مشاغل دو، سه و چهار در مراکز استان ها همچون اراک و البته شهرستان ساوه از ساعت ۱۸ تعطیل خواهند بود و در صورت فعالیت، پلیس اماکن می تواند راسا اقدام به پلمب واحد صنفی کند.
اکرمی با اشاره به اینکه از ۲۴ آبانماه تا ۲۴ آذرماه نیز تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد در شهرهای اراک و ساوه ممنوع خواهد بود و هرگونه تردد با جریمه ۵۰۰ هزار تومانی روبرو می شود، بیان کرد: البته برای کادر بهداشت و درمان که نیاز به تردد با خودروی شخصی جهت خدمت رسانی دارند، از طریق فرمانداران با پلیس هماهنگی لازم صورت می گیرد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: در روزهای آینده رستوران ها تعطیل نیستند، اما با توجه به تاکیدات جهت جلوگیری از تجمع، پذیرش مشتری در رستوران ها با محدودیت همراه خواهد بود و این محدودیت به صورت آزمایشی طی هفته جاری انجام می گیرد.
وی اظهار کرد: یافته های علمی نشان می دهد حتی اگر ۵۰ درصد ظرفیت رستوران ها مورد استفاده قرار گیرد، در صورت حضور یک فرد ناقل، ویروس می تواند باعث ابتلای ۸۰ تا ۹۰ درصد حاضران در محیط شود، به همین دلیل باید از حضور در رستوران ها کاست و صرفا برای خرید غذای بیرون بر در محل حضور یافت.
وی با بیان اینکه در حال حاضر باید دورهمی های خانوادگی تعطیل شود، گفت: طبق آمار در جهان، ۳۱ درصد مبتلایان گردهمایی خانوادگی داشته اند که متاسفانه این رقم در کشور و استان مرکزی به بیش از ۴۰ درصد می رسد، به همین دلیل باید دورهمی ها تعطیل شوند.
اکرمی ابراز امیدواری کرد در کوتاهترین زمان تعداد تست های شناسایی ویروس افزایش یابد.

اکرمی اظهار کرد: با افزایش تست ها می توان با سرعت بیشتری مبتلایان را شناسایی و روند درمان را نیز تسریع کرد، اما باید مراسم ها تحت کنترل باشند.
وی تصریح کرد: باید از خانواده های عروس و داماد برای برگزار نکردن مراسم عروسی و حتی از خانواده متوفی به منظور برگزار نکردن مراسم ختم تعهد گرفت، همچنین در صورت برگزاری مراسم برخورد جدی صورت گیرد.
وی اضافه کرد: سازمان صمت استان با مدیریت و نظارت معاونت اقتصادی استانداری مرکزی طی یک هفته آینده مکانی همانند بیمارستان را آماده کند، مخزن اکسیژن تامین و لوله کشی ها انجام شود و دانشگاه علوم پزشکی نیز تجهیزات را منتقل کند تا با این اقدام افزایش تخت های ICU عملیاتی شود و بیماران بدحال پوشش داده شوند.
اکرمی با اشاره به لزوم تلاش بیشتر نهادهای فرهنگی، گفت: مسئله دعا و معنویت در شرایط سخت تقویت کننده سیستم ایمنی است و باید در این روزها از این ظرفیت غافل نشد.

209894

مطالب مرتبط