عضو کمیته علمی ستاد کرونا در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

پایان انتظار نزدیک است/ تولید انبوه واکسن کرونا تا 2 ماه آینده

همه آنچه که برای قسمت صنعتی این مؤسسه واکسن‎‌سازی که می‌تواند میلیون‌ها دوز واکسن در ماه تولید کند، مورد نیاز است خریداری شده و نصب آن نیز آغاز شده است و به زودی تمام خواهد شد و هر زمان که سیستم آن راه‌اندازی شود واکسن‌سازی آغاز خواهد شد و حداکثر تا اواخر خردادماه این مهم اتفاق خواهد افتاد.
تصویر پایان انتظار نزدیک است/ تولید انبوه واکسن کرونا تا 2 ماه آینده

مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد کرونا در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص ورود مواد تولید واکسن برای تولید در واکسن‌سازی‌های ایران اظهار داشت: مؤسسه بزرگ واکسن‌سازی که راه‌اندازی شده و شروع به کارکرده است علاوه بر تولید واکسن کووید واکسن‌های دیگری نیز خواهد ساخت.

محرز تصریح کرد: چندین سال پیش انستیتو پاستور و رازی سال‎ها رتبه اول منطقه در واکسن‌سازی را داشتند اما متأسفانه واکسن‌سازی رازی متوقف شد.

وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر این مؤسسه واکسنسازی راه‌اندازی شده، نه تنها قابلیت ساخت واکسن‌های ایران را دارد بلکه آمادگی صدور واکسن به کشورهای اطراف را نیز دارد.

عضو کمیته علمی ستاد کرونا ادامه داد: زمانی که تکنولوژی وجود داشته باشد می‌توان هر نوع واکسنی را ساخت. واکسنی که شرکت شفا وابسته به ستاد اجرای فرمان امام برای ویروس کووید 19 ساخته است واکسن ویروس کشته شده و ضعیف شده است همانند واکسن بهارات هند و چین.

محرز همچنین خاطر نشان کرد: mRNA و انواع دیگر واکسن‌ها نیز ساخته شده‌اند و بعداً نیز می‌توانند دوباره آن را بسازند اما واکسنی که در حال حاضر فاز 3 کارآزمایی بالینی آن شروع شده، ویروس ضعیف شده و کشته شده است.

وی تشریح کرد: همه آنچه که برای قسمت صنعتی این مؤسسه واکسن‎‌سازی که می‌تواند میلیون‌ها دوز واکسن در ماه تولید کند، مورد نیاز است خریداری شده و نصب آن نیز آغاز شده است و به زودی تمام خواهد شد و هر زمان که سیستم آن راه‌اندازی شود واکسن‌سازی آغاز خواهد شد و حداکثر تا اواخر خردادماه این مهم اتفاق خواهد افتاد.

عضو کمیته علمی ستاد کرونا در پایان گفت: خوشبختانه قسمت نیمه صنعتی این مؤسسه فعال است و واکسن‌های مورد نیاز برای فاز 3 کارآزمایی بالینی را که روی 20 تا 30 هزار نفر در سراسر ایران انجام خواهد شد، تولید کرده است.

285090

مطالب مرتبط