رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز:

واکسیناسیون علیه کرونا در استان خوزستان از مرز 60 درصد گذشت/ آمار ابتلا در 3 شهرستان افزایشی است

در حال حاضر ۴۳ درصد جمعیت روستایی و ۶۶.۸ درصد جمعیت شهری استان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند. آمار ابتلا در سه شهرستان هندیجان، حمیدیه و هویزه افزایشی است که نیاز به رهگیری بیش‌تری دارند. هر سه شهر آمار واکسیناسیون پایینی دارند.
تصویر واکسیناسیون علیه کرونا در استان خوزستان از مرز 60 درصد گذشت/ آمار ابتلا در 3 شهرستان افزایشی است

به گزارش سایت خبری پرسون از اهواز، فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز امروز در نشست ستاد کرونا خوزستان اظهار کرد: روند بیماری و بستری در استان نزولی است و امیدواریم این سیر با سرعت بیش‌تری ادامه داشته باشد.

وی افزود: تاکنون سه میلیون و ۱۳۶ هزار واکسن در خوزستان تزریق شده است. ۶۱ درصد جمعیت هدف دز اول و ۳۱.۱ درصد هر دو دز را دریافت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: ۴۸۲ هزار و ۱۴۰ دانش آموز ۱۲ تا ۱۸ سال در استان داریم که باید تا قبل از ۲۲ مهرماه واکسیناسیون آن‌ها را تکمیل کنیم.

وی افزود: تاکنون ۱۲۵ هزار و ۷۰۰ دانش آموز ۱۲ تا ۱۸ سال خوزستان معادل ۲۶.۱ درصد جمعیت هدف واکسینه شدند.

ابول نژادیان گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون دو امر مهم در کنترل بیماری بوده که لازم است به خوبی اجرا شود.

وی افزود: متوسط واکسیناسیون در استان ۴۲.۵ درصد است در حالی که برای مهار کرونا باید ۸۳ درصد جمعیت کل استان واکسینه شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در ادامه بیان کرد : ۷۵۴ تیم سیاری واکسیناسیون در استان داریم که تاکنون ۳۸ هزار واکسن تزریق کرده اند البته تیم‌های سیاری خانه به خانه در برخی نقاط پایین است.

وی ادامه داد: در هفته منتهی به ۱۶ مهرماه موارد بیماری ۲۰ درصد کاهش یافته است همچنین موارد بستری و فوت ۲۳ و ۲۴ درصد کاهش داشته است. آمار ابتلا در سه شهرستان هندیجان، حمیدیه و هویزه افزایشی است که نیاز به رهگیری بیش‌تری دارند. هر سه شهر آمار واکسیناسیون پایینی دارند.

ابول نژادیان تصریح کرد: دانشگاه بهبهان تاکنون حدود ۸۰ درصد جمعیت تحت پوشش خود را واکسینه کرده است. همچنین دانشگاه‌های شوشتر، دزفول، اهواز و آبادان به ترتیب ۶۴.۴، ۶۴.۲، ۶۲ و ۴۳ درصد جمعیت خود را واکسینه کردند.

وی افزود: تاکنون شهرستان‌های بهبهان و دهدز ۸۰ درصد جمعیت خود را تحت پوشش واکسیناسیون قرار دادند همچنین اهواز شرق و غرب ۷۸ و ۷۱ درصد جمعیت خود را واکسن زدند. شهرستان شادگان ۲۰ درصد جمعیت خود را واکسینه کرده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز اذعان کرد: در حال حاضر ۴۳ درصد جمعیت روستایی و ۶۶.۸ درصد جمعیت شهری استان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند. متأسفانه برخی از دهیاران برای انجام واکسیناسیون مقاومت می کنند که لازم است فرمانداران جدیت بیش‌تری در این زمینه داشته باشند.

فرهاد ابول نژادیان: ما به طور متوسط روزانه ۱.۵ درصد جمعیت هدف استان را واکسینه می‌کنیم که این میزان باید به مراتب بیش‌تر شود. همچنین ادارات و ارگان‌های بخش خصوصی باید با جدیت بیش‌تری نسبت به واکسیناسیون پرسنل خود اقدام کنند.

منبع: فارس

364483