عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در گفتگو با پرسون:

با تزریق واکسن همه چیز تمام نمی‌شود/ لزوم استفاده از ماسک پس از واکسیناسیون

باید به مردم گفته شود که در حال حاضر ثابت شده است که پس از تزریق واکسن نیز به هیچ‌وجه نباید ماسک، فاصله‌گذاری فیزیکی و شستن دست‌ها را فراموش کنیم. تنها کاری واکسن انجام می‌دهد این است که از مرگ جلوگیری می‌کند و این خود بسیار حائز اهمیت است.
تصویر با تزریق واکسن همه چیز تمام نمی‌شود/ لزوم استفاده از ماسک پس از واکسیناسیون

مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص شرایط واکسن ایرانی بیان کرد: مرحله دوم واکسن ایرانی که تحت نظر ما روی آن کار می‌شود تمام شده است و مجوز برای شروع مرحله سوم و مرحله دوم در افراد مسن گرفته شده که به زودی این مراحل را شروع می‌کنیم و امیدواریم که بتوانیم تا اواسط اردیبهشت این تزریقات را انجام دهیم چرا که داوطلبان آماده‌اند، واکسن آماده است و ما نیز آماده‌ایم که روزی چندین هزار واکسن تزریق کنیم. حداکثر تا آخر اردیبهشت ماه فاز بالینی این واکسن تمام می‌شود.

محرز در ادامه تصریح کرد: واکسن‌هایی که وارد شده‌اند در حدی است که هنوز همه کارکنان بیمارستان در کشور واکسینه نشده‌اند اما آن واکسیناسیون همگانی که بتواند با اولویت‌بندی ابتدا افرادی را که زمینه و سن بالا دارند، واکسینه کند هنوز به طور کامل انجام نشده است و امیدوارم بتوانیم تا چند ماه آینده سرعت واکسیناسیون را افزایش دهیم.

واکسن‌هایی که وارد شده‌اند در حدی است که هنوز همه کارکنان بیمارستان در کشور واکسینه نشده‌اند اما آن واکسیناسیون همگانی که بتواند با اولویت‌بندی ابتدا افرادی را که زمینه و سن بالا دارند، واکسینه کند هنوز به طور کامل انجام نشده است و امیدوارم بتوانیم تا چند ماه آینده سرعت واکسیناسیون را افزایش دهیم

وی افزود: وقتی واکسن زیاد باشد اجرای آن نیز درست می‌شود. متأسفانه در حال حاضر مسئله واکسن کووید در دنیا سیاسی شده در تمام دنیا و از طرفی کمیاب بودن این واکسن سبب بروز مشکلاتی شده است.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا اظهار داشت: نکته قابل توجه این است که همه فکر می‌کنند با زدن واکسن این بیماری تمام می‌شود در حالی‌که این‌طور نیست و این مسئله به خصوص در کشورهایی که هنوز خودشان تولید واکسن ندارند پررنگ شده است.

محرز ادامه داد: باید به مردم گفته شود که در حال حاضر ثابت شده است که پس از تزریق واکسن نیز به هیچ‌وجه نباید ماسک، فاصله‌گذاری فیزیکی و شستن دست‌ها را فراموش کنیم و این اصل است.

وی خاطر نشان کرد: تنها کاری واکسن انجام می‌دهد این است که از مرگ جلوگیری می‌کند که خود این مسئله بسیار حائز اهمیت است اما متأسفانه مردم از همین حالا ماسک‌های خود را برداشته و به پیشواز واکسن رفته‌اند. نکته قابل توجه این است که پس از تزریق واکسن نیز باید ماسک بزنیم.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: در سیستم واکسیناسیون ایران برای واکسن‌هایی که تا امروز بوده نظیر واکسن ریشه‌کنی سرخک و سرخچه و ... که بیش از 10 سال پیش انجام شد همه چیز به خوبی و به سرعت پیش رفت.

مینو محرز در پایان گفت: واکسن کرونا جنبه جواهر پیدا کرده‌ و همه فکر می‌کنند که واکسن وارد شده و برای آن‌ها تزریق نشده است و در بازار سیاه به فروش می‌رسد اما این‌طور نیست و زمانی‌که سیستم واکسیناسیون وسیع در آن سیستم همیشگی که کنترل نیز روی آن بوده است، صورت گیرد مشکلی پیش نخواهد آمد.

284258

مطالب مرتبط