معاون درمان ستاد کرونای استان تهران در گفتگو با پرسون:

واکسیناسیون حداکثری با بروکراسی کم و سرعت بالا در دستور کار قرار گرفت

به نظر می‌رسد که با هماهنگی بین بخشی با گروه‌های دیگر نظیر هلال احمر، میزان واکسیناسیون را می‌توان افزایش داد تا مطالبه عمومی مردم به دنبال دستور رئیس‌جمهور برای تسهیل دسترسی به واکسن تحقق یابد. استراتژی اصلی، افزایش پوشش واکسیناسیون حداکثری با بروکراسی بسیار کم و سرعت بسیار زیاد است که می‌تواند این اطمینان را ایجاد کند که در پیک‌های بعدی گرفتار نشویم.
تصویر واکسیناسیون حداکثری با بروکراسی کم و سرعت بالا در دستور کار قرار گرفت

نادر توکلی معاون درمان ستاد کرونای استان تهران در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص وضعیت زیرساخت‌های حوزه درمان تهران با توجه به اعلام و دستور رئیس جمهور اظهار داشت: خوشبختانه زیرساخت‌های خوبی در حوزه بهداشت و درمان داریم. در حال حاضر بالغ بر ۱۰۰ مرکز تجمیع واکسیناسیون در استان تهران وجود دارد که روزانه حدود ۱۰۰ هزار واکسن تزریق می‌شود.

توکلی افزود: به نظر می‌رسد که با هماهنگی بین بخشی با گروه‌های دیگر نظیر هلال احمر، میزان واکسیناسیون را می‌توان افزایش داد تا مطالبه عمومی مردم به دنبال دستور رئیس‌جمهور برای تسهیل دسترسی به واکسن تحقق یابد.

وی در ادامه تصریح کرد: استراتژی اصلی، افزایش پوشش واکسیناسیون حداکثری با بروکراسی بسیار کم و سرعت بسیار زیاد است که می‌تواند این اطمینان را ایجاد کند که در پیک‌های بعدی گرفتار نشویم.

معاون درمان ستاد کرونای استان تهران در پایان گفت: در دو ماه اخیری که وارد پیک پنجم شده‌ایم متأسفانه سرعت این بیماری به گونه‌ای بوده که پذیرش‌ها، درمان‌های سرپایی و بستری موقت به شدت افزایش پیدا کرده است. بنابراین همه آن‌ها تجهیزات، داروهای وریدی و سرم نیاز دارند. طبیعتاً زنجیره تأمین سرم، دارو غذا و شرکت‌های دارویی کفاف این حجم را نداشته است اما این مسئله به سرعت مرتفع خواهد شد.

332960