عادی انگاری مردم و بی اثر کردن تلاشها در مبارزه با کووید 19

در حالی که وزارت بهداشت شیوع کرونای متاسیون یافته انگلیسی را در سرتاسر کشور بسیار شدید می‌داند کماکان عده‌ای از مردم کرونا را تمام شده می‌دانند اما به گفته معاون‌ بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۰‌بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گیلان بستری و بیش از ۵۰۰ نفر هم به‌صورت سرپایی شناسایی شده و تعداد بیماران مبتلا به کووید‌ ۱۹‌‌به یک‌هزار نفر رسیده است.
تصویر عادی انگاری مردم و بی اثر کردن تلاشها در مبارزه با کووید 19

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، بعد از پایان تعطیلات نوروز هشدارهای مسؤولان وزارت بهداشت مبنی بر احتمال شیوع موج‌چهارم کرونا به واقعیت پیوسته و هر روز بر تعداد بیماران کرونایی در کشور افزوده می‌شود.

در روزهای ابتدایی اسفند بعد از سه‌ماه رعایت پروتکل بهداشتی تعداد فوتی‌های ناشی از کووید ۱۹‌ دو رقمی شد و به زیر ۱۰۰ نفر رسید ولی هر چه به روزهای پایانی سال و ایام نوروز نزدیک می‌شدیم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به زیر ۷۰ درصد رسیده و همین امر منجر به شعله‌ور شدن آتش کرونا در کشور شد.

یکی از استان‌های همواره درگیر با ویروس کرونا گیلان بوده است به‌طوری که یکی از نخستین موارد ابتلا به کرونا در کشور در تاریخ دو اسفندماه سال ۹۸ در این استان شناسایی شد که این‌امر نشان‌دهنده عمق فاجعه کرونا در گیلان بوده است.

ولی بیش از چهار میلیون مسافران بدون توجه به کرونا به گیلان سفر کرده و همین امر سبب شد موج شدید همه‌گیری کووید ۱۹ را در این استان آغاز و هر روز بر تعداد افراد کرونایی اضافه شود.

در حالی که وزارت بهداشت شیوع کرونای متاسیون یافته انگلیسی را در سرتاسر کشور را بسیار شدید می‌داند کماکان عده‌ای از مردم کرونا را تمام شده می‌دانند. ولی به گفته معاون‌ بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۰‌بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گیلان بستری و بیش از ۵۰۰ نفر هم به‌صورت سرپایی شناسایی شده و تعداد بیماران مبتلا به کووید‌ ۱۹‌‌به یک‌هزار نفر رسیده است.

آبتین حیدرزاده عاجزانه از تمامی مردم درخواست دارد در صورت مشاهده کوچکترین علائمی مثل، سرفه، عطسه، بدن درد، تب و با بی‌حالی به یکی از مراکز ۲۴ ساعت و یا ۱۶ ساعته مشخص شده در سطح گیلان مراجعه کنند.

پس‌ از وخیم شدن شرایط کرونایی در کشور، ستاد ملی مدیریت و مبارزه با کرونای کشور تشکیل جلسه داده و از شنبه گذشته محدودیت‌های شدید کرونایی در کشور اعمال و ورود و خروج خودروهای به شهرستان‌های قرمز و نارنجی ممنوع و صاحبان خودرو در صورت ورود به این مناطق یا جریمه یک‌میلیون تومانی و ۵۰۰ هزار تومانی جریمه می‌شوند.

به این منظور و به گفته رئیس پلیس راهور گیلان ممنوعیت تردد برون شهری و تردد شبانه تا عادی شدن وضعیت کرونایی استان و اعلام ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا ادامه‌دار است.

سرهنگ امیر طالبی می‌‌گوید همچنین ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا سه صبح ادامه دارد ولی مردم و برخی از صاحبان خودرو با جریمه مواجه می‌شوند.

با تمام این تفاسیر به نظر می‌رسد که سخت‌گیری‌های ستاد کرونا و اثرگذاری آن تنها در کنار رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم مثمر ثمر خواهد بود.

منبع: فارس

283089