مشروح اخبار

روحانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد:

امروز زمان نه گفتن به زورگویی و قلدری است

رییس جمهوری در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با بیان این که برای جهان امروز زمان "نه" گفتن به زورگویی و قلدرمآبی است، گفت: دوران سلطه و هژمونی به سرآمده است. ملت ها و فرزندان ما سزاوار دنیایی بهتر، امن تر و قانون مدارتر هستند.
کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با پرسون؛

ادعای پوشالی آمریکا در مدیریت بحران

کارشناس مسائل بین الملل و غرب درباره نحوه و نوع مواجهه دولت‌های دموکرات و جمهوریخواه آمریکا با حوادث ناشی از آن و بلایای طبیعی، گفت: میان ادعای قدرت مقامات آمریکایی در جهت مقابله با هر بحرانی تا واقعیتی که در مواجهه با بحران نشان می دهند، فاصله بسیار عمیقی وجود دارد و این امر ناشی از رویکرد سلطه گرایانه و مداخله جویانه آمریکا است.

کارشناس سیاسی غرب آسیا و جهان عرب در گفت و گو با پرسون؛

عادی سازی روابط خیانت به آرمان فلسطین است

کارشناس سیاسی غرب آسیا و جهان عرب امریکا درباره عادی سازی روابط و ماهیت دقیق این سازش خیانتکارانه همچنین سرانجام چنین سازشی برای دو کشور امارات و بحرین در منطقه، گفت: در این رخداد، خیانت به آرمان فلسطین انجام گرفت اما مسئله مهم تاثیرگذار بودن یا نبودن این خیانت است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هدف دشمن از ترور حاج «قاسم سلیمانی» را جلوگیری از تحقیر بیشتر آمریکا نزد اذناب منطقه‌ای آن دانست و گفت: حق تعقیب قاتلان شهید سلیمانی به قوت خود باقی است و این لرزه همواره بر تن جنایتکاران خواهد ماند.
تحلیلگر مسائل بین الملل در گفت و گو با پرسون؛

دوراهی اجرای قانون یا منافع ناشی از معامله با آمریکا

تحلیلگر مسائل بین الملل و کارشناس امریکا گفت: ایالات متحده از راه قدرت اقتصادی خود سعی دارد به برخی کشورها فشار وارد کرده و آنان را بر سر دوراهی اجرای قانون یا منافع ناشی از معادلات و معاملات با آمریکا قرار دهد.

پرسون گزارش می دهد؛

جان انسان چند؟

در بسیاری از تصمیم‌گیری‌های سلامت، قیمت گذاری را به طور صریح افرادی پشت پرده انجام می‌دهند و ما به صورت ضمنی تحت تاثیر آثارش قرار می گیریم و متاسفانه نمیشه از آن فرار کرد یعنی لاجرم که این اتفاق رخ دهد.
علی اصغر جعفری در گفت و گو با پرسون:

دفاع مقدس یک تابلوی بسیار زیبا و نورانیست

دبیر ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس یک تابلوی بسیار زیبا و نورانیست و دشمن نیز به این امر واقف است که اگر جوانان ما این فرهنگ را بشناسند، کشورمان برای همیشه سربلندی خود را حفظ خواهد کرد و در مقابل هجمه های دشمن خواهد ایستاد.

سخنگوی سپاه پاسداران در گفت و گو با پرسون:

پیوند نام حاج قاسم سلیمانی با امنیت و آرمان های امت اسلامی

سخنگوی سپاه پاسداران گفت: توانمند سازی که حاج قاسم سلیمانی در جبهه مقاومت در عرض و طول جغرافیای امت اسلامی بوجود آورد، سرمایه گران سنگی است که دشمنان بسیار از آن وحشت دارند و امروز نام حاج قاسم سلیمانی با امنیت امت اسلامی و آرمان های اسلام پیوند خورده است.

پرسون گزارش می دهد؛

لزوم ممنوعیت صید ترال چیست؟

یکی از روشهای صید ، تور ترال کفی است که با وجود داشتن مضرات و اثرات زیست شناختی و فیزیکی و زیست محیطی بر بوم سازگان ، بدلیل ترکیب صید بالا کاربرد وسیعی دارد .
یادداشت به بهانه هفته دفاع مقدس؛

سرداران و شهدا، تا همیشه به شما بدهکاریم

یادداشت اختصاصی- مهسا اخلاقی - ما کوچه های شهرمان را به نام آنها کردیم تا هر زمان نشانیِ جایی را دادیم، یادمان باشد اگر با آرامش به مقصد رسیدیم از سایه ایثار این شهیدان بوده است.
عضو هیئت عامل صندوق توسعه ملی گفت: تسهیلاتی که صندوق توسعه ملی طی این سال ها به متقاضیان ارایه کرده به جهت خرید ماشین آلات ارزی بوده است و تجهیزات تولیدی که مشابه آن را در ایران نداشتیم و این افراد لازم بوده که ارز تسهیلات به صندوق بازپرداخت کنند.
علی اکبر دارینی در گفت و گو با پرسون:

آمریکا در بازگرداندن تحریم ها علیه ایران ناکام ماند

کارشناس مطالعات آمریکا گفت: برای نخستین بار در تاریخ است که یک عضو دائم شورای امنیت نمی تواند به هیچ یک از اهداف خود برس، آمریکا در اعمال تحریم‌ها و بازگرداندن تحریم های سازمان ملل علیه ایران شکست خورده و ناکام مانده است.

مشاور وزیر امور خارجه در امور خاورمیانه و دیپلمات سابق در گفت و گو با پرسون:

تبعات انتقال سفارت صربستان به بیت المقدس/صربستان در خاورمیانه وزنه ای نیست

مشاور وزیر امور خارجه در امور خاورمیانه و دیپلمات سابق درباره انتقال سفارت صربستان در بیت المقدس گفت: صربستان در خاورمیانه وزنه ای نیست، بنابراین سفارت آن نیز در بیت المقدس نیز تاثیر تعیین کننده ای ندارد و تنها دو سه روزی در راستای استفاده انتخاباتی ترامپ تیتر اخبار است.
رییس جمهوری تاکید کرد: ارز مورد نیاز سال ۹۹ و ذخیره سازی استراتژیک مصوب کماکان باید در اولویت اقدامات بانک مرکزی باشد و تسهیلات مورد نیاز برای تامین ارز لازم در این خصوص فراهم شود.
مرادی در گفت و گو با پرسون پاسخ داد؛

چه زمانی شاهد همگرایی بین دولت و مجلس باشیم؟

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس گفت: تحریم وجود دارد و دشمن هم دشمنی خودش را می کند اما خودمان باید یکدیگر را پشتیبانی و حمایت کنیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه آمریکا طرف اشتباه تاریخ ایستاده و وظایف خود را فراموش کرده است، گفت: پیام تهران به واشنگتن این است که به جامعه‌ جهانی و وظایف خود برگردد. اگر آمریکا دست از یاغی‌گری بردارد، جامعه جهانی آنها را خواهد پذیرفت.
عبدی در گفت و گو با پرسون :

رابطه با اسرائیل بازی با آتش است

یک کارشناس اسرائیل گفت: رژیم اسرائیل بدون هیچ مشکل و هیچ مانع و فشار اقتصادی و بین المللی و با همه‌ حمایت هایی که می شود، نزدیک به 25 درصد دچار بیکاری و دارای تورم است.
رییس‌جمهوری با بیان اینکه به رغم همه فشارهای اقتصادی روند توسعه بهداشت و درمان در سال ۹۹ رو به افزایش بوده است، گفت: این روند نه تنها کاهش نیافته بلکه امسال مصمم هستیم بیش از ۱۰ هزار تخت بیمارستانی را افتتاح کنیم.
سازمان آگهی های پرسون