سخنگوی سپاه پاسداران در گفت و گو با پرسون:

پیوند نام حاج قاسم سلیمانی با امنیت و آرمان های امت اسلامی

سخنگوی سپاه پاسداران گفت: توانمند سازی که حاج قاسم سلیمانی در جبهه مقاومت در عرض و طول جغرافیای امت اسلامی بوجود آورد، سرمایه گران سنگی است که دشمنان بسیار از آن وحشت دارند و امروز نام حاج قاسم سلیمانی با امنیت امت اسلامی و آرمان های اسلام پیوند خورده است.

سردار رمضان شریف در گفت و گو با سایت خبری پرسون، با اشاره به تاثیرات شهادت حاج قاسم سلیمانی در مجامع بین المللی و محور مقاومت، اظهار داشت: حکمتی در شهادت ایشان بوده است چراکه تعداد زیادی از فرماندهان سپاه همچون حاج قاسم سلیمانی از استان خود یگانی را تشکیل داده و مردمی را بسیج کردند و در دفاع مقدس شرکت کردند، به عنوان نماد و سمبل آن استان و لشکر ها در دفاع مقدس برای کشورمان عزت آفریدند.

وی ادامه داد: تعداد زیادی از این بزرگان همانند زین الدین، باکری، همت و احمد کاظمی در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند. در کار خداوند متعال حکمتی بوده است زیراکه حاج قاسم علیرغم اینکه چندین بار در دفاع مقدس در معرض شهادت قرار گرفته بودند و مجروح شدند، پروردگار عمر طولانی تری به ایشان دادند و نزدیک به 40 سال لباس رزم از تن این شهید بزرگوار بیرون نیامد.

سخنگوی سپاه پاسداران با بیان اینکه نسل جدید امروز که درکی از دفاع مقدس نداشتند با یکی از چهره های نامدار دراین عرصه آشنا شدند، افزود: در این خصوص در حوزه فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای بسیار تلاش می کردیم تا شخصیت‌هایی چون باکری، همت و خرازی و امثالهم را به نسل جوان، افکار عمومی و جامعه معرفی کنیم.

رمضان شریف با تاکید به اینکه خداوند متعال نعمت بزرگی به ملت بخصوص جوانان کشورمان اعطا کرد، اظهار کرد: این رویداد پیوند بزرگی بین رزمندگان دفاع مقدس و سرداری بود که برای امنیت، صلح، آرامش و سربلندی ملت ایران همچنان رزم را ادامه داد و دشمنان را در فراتر از مرزهای کشور نیز ترغیب کرد و اجازه نزدیک شدن آنها به امنیت ملی و مرزهای کشورمان را نداد.

وی ادامه داد: در راستای این امر فرهنگ جدیدی ایجاد شد همان طور که یگان‌های استان‌های ما در دوران دفاع مقدس برای دفاع از کشور مهیا شدند. نقش حاج قاسم سلیمانی در ایجاد نیروی توانمند برای دفاع از مسلمین در عرصه‌های مختلف ازجمله دفاع از حرمین شریفین در سرزمین عراق و سوریه و هدف نهایی که مسئولیت اصلی حاج قاسم یعنی آزادی قدس شریف بود.

سخنگوی سپاه پاسداران بیان داشت: توانمند سازی که حاج قاسم در جبهه مقاومت در عرض و طول جغرافیای امت اسلامی بوجود آورد، سرمایه گران سنگی است که دشمنان بسیار از آن وحشت دارند و امروز نام حاج قاسم سلیمانی با امنیت امت اسلامی و آرمان های اسلام پیوند خورده است.

رمضان شریف ادامه داد: میلیون ها جوان در کشورهای مختلف وی را به عنوان الگو و سنبل خود قرار دادند؛ تاثیر خون حاج قاسم برای دشمن بسیار ویرانگر و برای امت اسلامی مایه خیر و برکت است و از این مفهوم نشات می گیرد. امروزه شاهد ابراز احساسات مردم در داخل و خارج از کشور، به خاطر صلابت، ایمان و قدرتی که ایشان به امت اسلامی داد، هستیم.

وی با تاکید بر خوار و خفیف شدن آمریکایی ها و صهیونیست ها که برای تحقیر حکومت اسلامی تلاش می کنند، گفت: تاثیرات خون این شهید عزیز بزرگوار که به همت مردان و زنان امت اسلامی اهداف و آرمان‌ها پیگیری خواهد شد، در آینده مجد و عظمت امت اسلامی را بار دیگر به رخ خواهد شد و قبله اول مسلمین را آزاد خواهد کرد؛ دشمنان نیز این مهم را دریافتند زیراکه با فشار علیه کانون قدرت امت اسلامی کشورمان، هر چند که کاری از پیش نمیبرند، تلاش می کنند.

سخنگوی سپاه پاسداران تاکید کرد: در پس این نگرانی عمیق برخی عناصر سست که حاکمیتی در بعضی شیخ نشین ها را دارند، مقابل آرمان ملت فلسطین و آزادسازی قدس شریف قرار گرفته اند دقیقا برخلاف کاری که حاج قاسم سلیمانی انجام داد و امروز نیز مورد توجه امت اسلامی قرار گرفت.

206011