آشپزی

آش دوغ تنها مخصوص استان اردبیل نیست. خیلی از شهر‌ها به شیوه‌ی خودشان آش دوغ را آماده می‌کنند، ولی یکی از پرطرفدارترین و معروفترین آش دوغ‌ها به اردبیل اختصاص دارد که می‌خواهیم با هم دستور تهیه‌اش را مرور کنیم!
پخت پاستا معمولا یک فرآیند زمان‌بر است، به همین دلیل برخی از پختن آن صرف‌نظر می‌کنند. ما می‌خواهیم در این مطلب طرز تهیه یک مدل پاستای فوری و بسیار آسان در منزل را به شما آموزش بدهیم.
سوپ جوجه خروس یا سوپ جوجه محلی برای تقویت نوزاد و یا درمان سرماخوردگی، یکی از سوپ های مقوی است که به شیوه های مختلف طبخ و آماده می شود که ما هم در این بخش طرز تهیه سوپ جوجه برای سرماخوردگی را برایتان در نظر گرفته ایم که به دلیل داشتن ذرت تازه، سرشار از ویتامین هاست.
ترشک انار یکی از تنقلات سالم و مفید برای بدن است که با طرز تهیه ترشک انار ساده این بخش میتوانید آن را آماده کنید.
دانستن برخی ترفندهای مهم هنگام آشپزی موجب می‌شود خیلی راحتتر و سریع‌تر کارهای مربوط به طبخ غذا را انجام بدهید، بدون اینکه وقت و انرژی زیادی را صرف کرده باشید.
ترشی بادمجان با رب انار و زرشک طعم بسیار ویژه و نابی دارد که پیشنهاد می‌کنیم حتما این ترشی خوشمزه را امتحان کنید. شما می‌توانید با روشی آسان در منزل یک شیشه ترشی بادمجان خوشمزه و سالم را تهیه کنید و از خوردن آن در کنار انواع غذا لذت ببرید.
پنیر دارای انواع متفاوتی است که این تفاوت‌ها ممکن است از لحاظ نوع شیر مورد استفاده برای تولید پنیر، فرایند تولید، میزان رطوبت، بافت پنیر، رنگ و مزه پنیر باشد. هر کدام از این پنیر‌ها دارای خواص متفاوت و کاربرد‌های جداگانه هستند.
کوفته از دیگر غذاهای آب دار است که جزء دسته غذای سنتی نیز می باشد. کوفته سبزی شیرازی به دلیل وجود سبزی فراوان نسبت کوفته های دیگر که رنگشان قرمز است، رنگی سبز رنگ دارد.
درست کردن شیرینی یکی از کارهایی است که معمولا خانم های کدبانو خودشان انجام می دهند. در این مطلب چند نمونه از مهم‌ترین ترفندهای شیرینی‌پزی را برای شما شرح خواهیم داد.

تا به امروز چند راه را برای گرفتن بوی بد از مرغ رفته‌اید؟ کدام تجربه‌ها را به کار بسته‌اید؟ آیا جواب داده است؟ این یک راه را هم امتحان کنید و مطمئن باشید یک مرغ خوشمزه و خوشبو خواهید داشت که اصلا اثری از بوی زهم که ندارد هیچ، عطر بی نظیری هم خواهد گرفت!
برنج یکی از مهم‌ترین غذاهای ایرانی است که به طور معمول در برنامه غذایی ایرانیان جایگاه ویژه‌ای دارد و از محبوبیت زیادی برخودار است. امروزه با تولید انبوه برنج در دنیا شاهد نمونه‌های مختلف برنج‌های وارداتی نیز هستیم و گاه تشخیص اصل و با کیفیت بودن برنج کار دشواری است.
ساندویچ پنیر کبابی یا ساندویچ هالومی که به اسم ساندویچ پنیر گریل شده هم شناخته می‌شود، یک غذای سریع‌پخت و محبوب در دنیاست. پنیر کبابی که خاستگاه آن به کشور قبرس بازمی‌گردد، در ایران نیز تولید می‌شود و پنیری جذاب برای انواع فینگرفودها یا روی میز مزه است. جالب است بدانید که گیاهخواران از این پنیر به جای گوشت در انواع خورش‌ها استفاده می‌کنند. اگر دوست دارید که با نحوه درست کردن ساندویچ پنیر کبابی آشنا شوید، با ما همراه باشید.
درست کردن ترشی در فصل پاییز یکی از رسوم های قدیمی ما ایرانیان است. در این مقاله به شما چند نکته مهم برای درست کردن ترشی را آموزش می دهیم.