آشپزی

اگر می‌خواهید تنوعی به آبگوشتتان بدهید و خیلی هم با آبگوشت‌هایی که مواد اولیه‌شان چیز دیگری است، میانه خوبی ندارید، آبگوشتتان را به روش کرمانشاهی بپزید.
سوپ مرغ علاوه بر خوشمزه بودن، برای سلامتی نیز بسیار مفید است. این سوپ غنی از چندین ویتامین و مواد معدنی است که به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند. از جمله فواید این سوپ تقویت سیستم ایمنی است که تقریبا برای همه شناخته شده است، اما آیا می‌دانید سوپ مرغ مقدار زیادی پروتئین دارد که برای رشد بدن ضروری است؟
دلمه برگ مو یکی از انواع غذاهای بسیار خوشمزه و معروف است. این غذای خوشمزه از ترکیب برنج به همراه گوشت، حبوبات و سبزیجات تهیه می شود و در برگ های درخت انگور پیچیده می شود. دلمه برگ مو را به سلیقه خود می توانیم به صورت سیگاری ( حالت لوله ای ) یا به صورت بقچه ای که متداول تر است درست کنیم.
ماست یونانی، ماستی غلیظ با بافت خامه‌ای و درصد پروتئین بالاتر، نسبت به ماست معمولی است که طرز تهیه کامل آن را در این مطلب، خواهیم گفت.
سالاد سیب درختی یکی از انواع سالادهای سرد است که برای تهیه آن از میوه سیب، مرغ، خیارشور و... استفاده می‌شود و پیش غذایی بسیار خوشمزه و مقوی است.
اگر شما هم یکی از افرادی هستید که نمی‌‍دانید با چغندر چه کنید؟ در این مطلب به چند دستور العمل جالب برای لذت بردن از این گیاه و اضافه کردن خواص چغندر به رژیم غذایی‌تان اشاره شده است.
اگر رژیم گرفته‌اید و از خوردن روزانه سالاد احساس خستگی و روزمرگی می‌کنید، شکستن یکنواختی خوردن سالادهای بی مزه را با افزودن چاشنی‌ها و سبزیجات جدید امتحان کنید، این گونه به یک چرخه سالم و خوشمزه می‌رسید.
آش بلغور گندم یکی از آش‌های سنتی، اصیل و قدیمی ایرانی است. تعداد آش در کشور ما آنقدر زیاد است که اگر هر روز یک مدل بخوریم شاید روز کم بیاوریم! هر کدام از آش‌ها در هر شهری هم یک نوع طبخ ویژه دارند. در نهایت کار دچار مشکل و دشواری می‌شود! پس به تعداد آش‌ها فکر نکنید و فقط بپزید و میل کنید!
سوپ نقش مهمی را به عنوان پیش غذا بازی می‌کند. سوپ جو خامه‌ای، اما یکی از رایج‌ترین انواع سوپ است که قبل از غذای اصلی به خصوص در مناطقی با آب‌و‌هوای سرد سرو می‌شود.
رنگ رب گوجه فرنگی باید در حدودی منطقی و طبیعی باشد. رنگ‌های بسیار قرمز یا ارغوانی می‌توانند نشانه‌ای از استفاده از رنگ‌های مصنوعی باشند. بنابراین، به رنگ رب نیز اهمیت بدهید.
حتی اگر از یک رژیم غذایی مناسب برای دیابت پیروی می‌کنید این دستور پخت غذا‌های پاییزی مختلف برای تان مناسب هستند.
میوه های عجیب و غریب اغلب از کشورهای دور یا از آب و هوای بسیار متفاوت با آب و هوای ما به دست می آیند به همین دلیل، چشیدن این نوع میوه راهی برای سفر از طریق طعم، بو و رنگ است

آش دوغ تنها مخصوص استان اردبیل نیست. خیلی از شهر‌ها به شیوه‌ی خودشان آش دوغ را آماده می‌کنند، ولی یکی از پرطرفدارترین و معروفترین آش دوغ‌ها به اردبیل اختصاص دارد که می‌خواهیم با هم دستور تهیه‌اش را مرور کنیم!
پخت پاستا معمولا یک فرآیند زمان‌بر است، به همین دلیل برخی از پختن آن صرف‌نظر می‌کنند. ما می‌خواهیم در این مطلب طرز تهیه یک مدل پاستای فوری و بسیار آسان در منزل را به شما آموزش بدهیم.