آشپزی

این روزها افراد به دلیل مشغله زیاد و انجام کارهای بیرون از خانه فرصت کافی برای آشپزی ندارند بنابراین برای کمتر شدن زمان پخت غذا از مواد غذایی فریزشده استفاده می‌کنند.
املت از آن غذاهایی است که اکثر مردم دوست دارند و طرفدار آن هستند چون هم خوشمزه و پر خاصیت است و هم به راحتی و خیلی سریع آماده می‌شود. برای تهیۀ املت اسفناج و قارچ خوشمزه و فوری با ما همراه باشید.
مرغ ماستی نوعی روش طبخ مرغ است که طی آن مرغ با با سس غلیظی از ماست پخته می‌شود و بسیار نرم، خوشمزه و لذیذ است که باید آن را امتجان کنید.
اگر به دنبال گزینه متفاوت و متنوع غذا با کدو حلوایی هستید، فرنی کدو حلوایی یک دسر خوشمزه با ظاهری شیک و مجلسی است که طعم بسیار خوبی دارد و در فصل پاییز و زمستان به عنوان یک وعده مقوی برای سنین مختلف سرو می شود.
شلغم یکی از آنتی بیوتیک های طبیعی است که خواص بسیاری برای سلامتی و بدن تان دارد. در این مقاله طرز تهیه شلغم پلو پاییزی که یک آنتی بیوتیک خوش طعم پاییزی است را به شما آموزش می دهیم.
استفاده از این ترکیب ادویه‌ها، طعم بهتری را برای گوشت کباب ایجاد می‌کند و حتی در بافت و نرمی کباب نیز تاثیرگذار است. برای آشنایی با این ترکیب ادویه‌ها با ما همراه باشید.
بِه یکی از خوشمزه‌ترین میوه‌های نوبرانه فصل پاییز است که می‌توان با آن مارمالاد، مربا و خورش درست کرد. خورش به مانند خورش ماست یکی از اصیل‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای اصفهانی به حساب می‌آید که عطر آن هوش از سرتان می‌برد.
مربای هویج یکی از مرباهای بسیار محبوب با اصالت ایرانی است که با روشی آسان و موادی ارزان تهیه می‌شود اما پخت آن نیاز به رعایت فوت و فن‌های خاصی دارد.
برای تهیه این غذای خوشمزه ابتدا مرغ را طعم دار کرده و در مخلوطی از کره و روغن به صورت شناور سرخ می کنند و با سس مخصوص سرو می نمایند. یکی از رازهای خوشمزه شدن این غذا، سس مخصوص آن می باشد،این سس خوشمزه را حتی می توان برای مرغ شکم پر،ماهی شکم پر و... نیز استفاده کرد. در ادامه این بخش با چند روش تهیه سس اکبر جوجه آشنا می شوید.
همانطور که از اسمش پیداست اسپانیایی است، اصلا سخت نیست و با حداقل امکانات و راحت‌ترین راه آماده می‌شود. به شما قول می‌دهم اگر فردی بین مهمانان باشد که اصلا طرفدار دسر نباشد تمام ظرف را یک جا خواهد خورد! حتی دلش می‌خواهد با خودش به خانه ببرد، اما متاسفانه دیگر موجود نیست! پس تردید جایز نیست!
ظروف نچسب به دلیل پخت و پز و شست و شوی آسان، از دیرباز یکی از لوازم اصلی آشپزخانه بوده‌اند. با این حال، برخی از نگرانی‌های جدی درباره سلامت این ظروف وجود دارد که باید قبل از اتکا ببیش از حد به آن‌ها، در نظر گرفته شوند.