آشپزی

آش هالاو، این غذای محلی کردستان را مردم اکثرا در فصل‌های پاییز و زمستان تهیه می‌کنند. خواص این آش محبوب با انواع سبزیجات محلی و پرخاصیت، مورد توجه بسیاری از افراد در اقصی نقاط ایران قرار گرفته است. به همین دلیل شاهد طبخ آش هالاو با همان سبزیجات معطر خاص هر منطقه ایران در بین تمام اقوام و شهر‌های گوناگون کشور هستیم.
کوفته دست به گردن یکی از غذاهای اصیل و سنتی ایرانی و متعلق به تهران قدیم است که با روشی آسان و فوری تهیه می‌شود و طعم لذیذی دارد. اگر شما هم علاقه‌مند شدید این غذای سنتی و اصیل را در منزل تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید، دست بر گردن یار بیندازید و با ما همراه شوید.
معمول یک نوع شیرینی و دسر سنتی عربی است که درون آن با خرما، پسته، فندق، مغز گردو یا به‌ندرت با بادام یا انجیر پر می‌شود. این شیرینی به‌ویژه در ماه رمضان بسیار محبوب و پرمصرف است.
کباب کوبیده یکی از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی می باشد که با گوشت چرخ‌کرده تهیه می‌شود. اما می‌توان با دل مرغ نیز آن را تهیه کرد. در این مطلب طرز تهیه کباب کوبیده با دل مرغ را آموزش داده ایم.
آش اسفناج از آش های خوشمزه و مقوی ایرانی است که می توان آن را با یا بدون حبوبات تهیه کرد، اگر به دنبال یک آش ساده و بدون نفخ هستید، می توانید بدون حبوبات امتحانش کنید.
زمستان دارد آخرین روزهایش را سپری می‌کند، با این حال این روزهای آخر بارش این برف سنگین حسابی غافلگیرمان کرده و شاید این آخرین برف امسال باشد که باید غنیمت بشماریمش.
در این مقاله با طرز تهیه انواع سس رژیمی آشنا می شوید. سس ها یکی از مهم ترین چاشنی های غذا هستند که به طعم و مزه آن ها کمک می کنند. اما بسیاری از سس های موجود در بازار حاوی مقادیر زیادی چربی، قند و کالری هستند. این امر می تواند برای افرادی که به دنبال حفظ سلامتی یا کاهش وزن هستند، مشکل ساز باشد.
استفاده از میوه‌های مانده و له شده، برای ماندگاری بیشتر میوه‌ها می‌توانید آن‌ها را در مخلوط کن بریزید و در ظروف یخ‌های مشبک ریخته و درون فریزر بگذارید تا یخ بزند سپس بعد از منجمد شدن، آن‌ها را به اسموتی و یا آب خود بیافزایید.
کباب تابه ای نوعی کباب خانگی محبوب و خوشمزه است که می توان آن را همراه با برنج یا نان برای وعده شام یا ناهار سرو کرد. این نوع کباب مشکل منقل و کباب کوبیده را دیگر ندارد و به راحتی می توان آن را در تابه سرخ کرد. یکی از مشکلاتی که در طبخ کباب تابه ای بسیاری از افراد با آن روبرو می شوند، چسبیدن کباب تابه ای به ظرف یا ماهیتابه است.
سالاد نودل یکی از سالادهای خوشمزه و بسیار محبوب آسیایی است که از ترکیب نودل با سبزیجاتی مانند ذرت، نخود فرنگی، کاهو و... همراه با یک سس مخصوص تهیه می‌شود.
یکی از خوشمزه‌ترین غذا‌های پاییزی و زمستانی که جزو غذا‌های رسمی محسوب می‌شود و می‌توانید آن را برای مهمانی‌ها و مجالس خود تهیه کنید، خورش به است.