اقتصاد بین الملل

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری درباره اوضاع اقتصادی جهان را در حوزه اقتصاد بین الملل پرسون بخوانید.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۷ درصد رشد به ۱۷۷۹ دلار و ۳۹ سنت رسید.
طبق اعلام مرکز آمار این کشور، متوسط بهای مصرف کننده مثبت ۵.۲ درصد بوده که ۰.۲ درصد بیشتر از رقم ثبت شده ماه قبل و ۱.۱ درصد بیشتر از انتظارات فعالان اقتصادی بوده است.
بر خلاف بورس آسیا

بورس های غربی رشد کردند

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۹۴ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۱۰۹.۹۵ واحد بسته شد.
قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۴۳ سنت معادل ۰.۶ درصد رشد به ۷۳ دلار و ۹۱ سنت رسید.
قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۳ دلار و ۳۴ سنت معادل ۴.۵۹ درصد افزایش به ۷۶ دلار و ۶ سنت رسید.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۷۲ درصد کاهش نسبت به روز گذشته، در سطح ۹۶.۰۷۸ واحد بسته شد.
در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد بدی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با ریزش ۲.۵۳ درصدی تا سطح ۲۸ هزار و ۷۵۱.۶۲ واحدی پایین رفت.
قیمت هر بشکه نفت برنت با ۹ دلار و ۵۰ سنت معادل ۱۱.۶ درصد کاهش به ۷۲ دلار و ۷۲ سنت رسید و کاهش هفتگی بیش از ۸ درصدی را به ثبت رساند.
نرخ رشد اقتصادی آمریکا مثبت ۲.۱ درصد اندازه گیری شده که این رقم ۴.۶ درصد کمتر از رشد سه ماهه قبل و ۰.۶ درصد کمتر از نرخ رشد پیش بینی شده قبلی بوده است.
شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۰۳ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۵ هزار و ۸۰۴.۳۵ واحد بسته شد.
مجلس هند اعلام کرد این لایحه در صورت تصویب چارچوبی برای یک ارز دیجیتال رسمی ایجاد و استفاده از تمام ارزهای مجازی خصوصی را در هند ممنوع می‌کند.
ارزش لیر ترکیه 42 درصد از ابتدای سال جاری میلادی و 22 درصد از ابتدای هفته جاری کاهش یافته است.
در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد مختلفی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با صعود ۰.۰۹ درصدی تا سطح ۲۹ هزار و ۷۷۴.۱۱ واحدی بالا رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ‌کنگ ۱.۲۰ درصد پایین رفت و در سطح ۲۴ هزار و ۶۵۱.۵۸ واحد بسته شد.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش نسبت به روز گذشته، در سطح ۹۶.۵۱۰ واحد بسته شد.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۸۰۸ دلار و ۷۱ سنت رسید.