اقتصاد بین الملل

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری درباره اوضاع اقتصادی جهان را در حوزه اقتصاد بین الملل پرسون بخوانید.

نرخ تورم در امارات پس از بیست و شش ماه برای نخستین بار طی ماه سپتامبر افزایش یافت.
نرخ نهایی تورم فرانسه در ۱۲ ماه منتهی به اکتبر با ۰.۴ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه ماه قبل به ۲.۶ درصد رسید.
نرخ تورم قطر در دوازده ماه منتهی به اکتبر با ۱.۵۶ درصد افزایش نسبت به بازه زمانی مشابه منتهی به ماه قبل به ۴.۲۸ درصد رسید که بالاترین تورم ثبت شده در این کشور در ۱۲ سال اخیر محسوب می شود.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۵۷ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، در سطح ۹۶.۰۵ واحد بسته شد.
شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۷۵ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۵ هزار و ۶۰۱.۹۸ واحد بسته شد.
وزیر نفت هند در پاسخ به این درخواست بایدن گفت:« هدف از ایجاد ذخایر استراتژیک نفتی شرایطی مانند شرایط فعلی نبوده‌است. بلکه این ذخایر برای مواقع اضطراری مثل بروز زمین‌لرزه، جنگ یا توقف عرضه نفت طراحی شده‌اند».
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با ۲ دلار و ۳۵ سنت معادل ۲.۹ درصد کاهش به ۷۸ دلار و ۸۹ سنت رسید.
بن راشد در کتاب خود به مبانی نظری مدیریتی و مسئولیت رهبر می پردازد و چگونگی توسعه دوبی و پیشینه فقیر این امارت، تجربه خود و نیاکان ش برای چگونگی توسعه این منطقه را به تصویر می کشد.
شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۳۴ درصد ریزش تا سطح ۴۷۰۴.۵۵ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۴۵ درصد کاهش در سطح ۱۵ هزار و ۹۹۳.۷۱ واحدی بسته شد.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۰ درصد افزایش به ۱۸۶۲ دلار و ۷۵ سنت رسید.
مردم در صربستان از افزایش تقریبا تمامی مایحتاج زندگی به ویژه مواد غذایی شکایت دارند و می گویند که همه کالاهای مورد نیاز زندگی گران شده و هرکس به روش خود و توانایی مالی زندگی اش را اداره می کند.
متوسط نرخ تورم در ۱۹ کشور عضو منطقه یورو در ۱۲ ماه منتهی به اکتبر با ۰.۳ درصد افزایش نسبت به رقم مشابه منتهی به ماه قبل به ۴.۴ درصد رسید.
رییس جمهور ترکیه گفت: تا زمانی که من رییس جمهوری هستم، تا آخرین نفس به مبارزه با تورم و نرخ بهره ادامه می دهم. نرخ بهره علت و تورم معلول این مشکل است.
در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد بدی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با ریزش ۰.۴ درصدی تا سطح ۲۹ هزار و ۶۸۸.۳۳ واحدی پایین رفت.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش نسبت به روز گذشته، در سطح ۹۵.۸۰۲ واحد بسته شد.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۵۹ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، در سطح ۹۵.۹۷۲ واحد بسته شد.
پس از کاهش بیش از انتظار حجم ذخایر بنزین آمریکا؛

نفت برنت 70 سنت ارزان شد

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۷۰ سنت معادل ۰.۸۵ درصد کاهش به ۸۱ دلار و ۷۳ سنت رسید.