افزایش صادرات محصولات نفتی پالایشگاه الزور کویت

کویت به‌دنبال اعمال تحریم‌های سخت‌گیرانه غربی بر تجارت انرژی روسیه، قصد افزایش صادرات محصولات نفتی به اروپا، آفریقا، آسیا و آمریکا را دارد و برای رسیدن به این هدف تولید و صادرات محصولات نفتی از پالایشگاه جدید الزور را افزایش می‌دهد.
تصویر افزایش صادرات محصولات نفتی پالایشگاه الزور کویت

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از رویترز، کویت قصد دارد صادرات محصولات نفتی از پالایشگاه جدید الزور را در نیمه دوم سال جاری میلادی افزایش دهد تا بتواند کمبود محصولات روسیه در اروپا را جبران کرده و تقاضای فزاینده در آسیا و آفریقا را تأمین کند.

این پالایشگاه با ظرفیت 615 هزار بشکه در روز یکی از چندین مجتمع پالایشگاهی جدیدی است که در سال جاری میلادی در سراسر دنیا فعالیت خود را آغاز می‌کند تا محصولات نفتی بیشتری را به بازار فرستاده و حاشیه‌های سوددهی را نسبت‌به سال گذشته پایین بیاورد.

کویت به‌دنبال اعمال تحریم‌های سخت‌گیرانه غربی بر تجارت انرژی روسیه، قصد افزایش صادرات محصولات نفتی به اروپا، آفریقا، آسیا و آمریکای شمالی و جنوبی را دارد.

انتظار می‌رود کویت به‌عنوان یکی از اعضای اوپک صادرات نفت خام خود را کاهش و انتقال محصولات نفتی را افزایش دهد. این کشور 2 واحد جدید تقطیر نفت خام در پالایشگاه الزور در سال جاری میلادی افتتاح می‌کند تا این پالایشگاه با ظرفیت کامل به فعالیت خود ادامه دهد.

پالایشگاه الزور که برای فرآوری درجات متوسط تا سنگین نفت طراحی‌شده، فعالیت خود را با 205 هزار بشکه در روز در ماه سپتامبر آغاز کرد و در حال حاضر با 70 تا 80 درصد از ظرفیت خود فعالیت می‌کند.

صادرات محصولات پالایش‌شده اصلی کویت در ژانویه به بالاترین سطح 17 میلیون بشکه در روز رسید، یعنی 30 درصد افزایش سالانه. بیشتر صادرات این پالایشگاه به سنگاپور، اروپا، چین، کره جنوبی و ژاپن صورت‌گرفته است.

464598