اقتصاد بین الملل

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری درباره اوضاع اقتصادی جهان را در حوزه اقتصاد بین الملل پرسون بخوانید.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک گفت: امکان تجارت الکترونیکی با چین و روسیه فراهم شده، به‌ طوری که کاربران چینی می‌توانند با مراجعه به پلتفرم‌های ایرانی کالای مورد نظر خود را بخرند.

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه اعلام کرد تنها چیزی که جلوی غرق شدن اقتصاد آمریکا را گرفته، جایگاه دلار در نظام مالی بین المللی است.
روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی اعلام کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد به منظور جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه، محدودیت‌های جدیدی علیه بلاروس در زمینه‌های مختلف از جمله خودروهای لوکس، اعمال کند.
تعطیلی شنبه اولویت بسیار بهتر و بیشتری نسبت به تعطیلی پنجشنبه دارد و رابطه کشور به جای ۳ روز به ۴ روز با دنیا افزایش می یابد که از این جهت مثبت خواهد بود.
دفتر آمار آمریکا اعلام کرد: تجارت این کشور با ایران در سه ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد ۱۰۳ درصدی به ۲۷.۷ میلیون دلار رسیده است.
در دنیای پرشتاب امروز، سرمایه‌گذاری به یکی از ارکان اصلی زندگی افراد تبدیل شده است. بازارهای مالی مختلفی با وعده سودآوری و افزایش سرمایه، افراد را به سوی خود جذب می‌کنند. فارکس و ارز دیجیتال، دو مورد از محبوب‌ترین این بازارها هستند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.
جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت بازرگانی و صنعت هند نشان می‌دهد مبادلات تجاری ایران و هند در ماه‌های ژانویه و فوریه ۲۰۲۴ با رشد ۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با نمایندگان استاندارد پاکستان دیدار و بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد بین این دو کشور تاکید کرد.