تا انتخابات

‌‌در‌ حالی‌که شایعات، اقامت یا سکونت دختر علی لاریجانی در خارج از کشور را به‌عنوان علت عدم احراز صلاحیت او مطرح می‌کنند اما حسین جعفرزاده از نزدیکان آیت‌الله آملی‌لاریجانی با روایتی از جلسه عدم احراز صلاحیت لاریجانی، جزئیات جدیدی از ماجرا را تشریح کرده و درعین‌حال بر ابهامات افزوده است.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ارز چند نرخی رانت و فساد ایجاد می‌کند، گفت: من معتقد به یکسان‌سازی نرخ ارز هستم و باور دارم که قیمت ارز باید در بازار تعیین شود و دولت دخالتی نکند.
ستاد انتخاباتی محسن مهرعلیزاده در بیانیه‌ای با تاکید بر حضور مردم در انتخابات تصریح کرد که وی به عنوان تنها نامزد انتخاباتی اصلاح طلب تایید صلاحیت شده ، با اعتقاد به قانون اساسی و منش اصلاح طلبی، معتقد است علیرغم همه محدودیت‌ها و گلایه‌ها می‌توان حماسه‌ای دیگر از جنس دوم خرداد آفرید.
بند ۶ - ج اصل دوم قانون اساسی در راستای کرامت و ارزش والای انسان و آزادی توام با مسئولیت او، هرگونه سلطه‌گری و سلطه‌پذیری را نفی کرده، بند هشتم از اصل سوم قانون اساسی‌، مشارکت عامه مردم در تعیین سرنوشت سیاسی‌، اقتصادی‌، اجتماعی و فرهنگی خویش را مورد تاکید قرار می‌دهد.
سال 92 که در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم در تصمیمی عجیب، مبهم و بحث‌بر‌انگیز مرحوم آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی رد‌صلاحیت شد؛ همه در عین تعجب بر این باور بودند که شاید بر‌مبنای مسائل و مصالحی این اتفاق رخ داده است.
امام جمعه مشهد با بیان اینکه شورای نگهبان، شورای نگهبان قانون اساسی است نه شورای نگهبان مصلحت، گفت: اینکه به شورای نگهبان بگوییم مصلحت را در نظر بگیر مثل این است که در یک بازی فوتبال به دروازه بان بگوییم برو گل بزن؛ گل زدن کار خوبی است اما وظیفه دروازه‌بان چیز دیگری است و اگر بخواهد گل بزند دروازه را باید رها کند. در راس نظام ولی فقیه وجود دارد و هرچه مصلحت باشد دستور می‌دهد.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به برنامه تدوین شده خود برای دولت آینده گفت: با اراده‌ای که عزم شده، برای اجرای این برنامه نیازمند یک جهاد همگانی هستیم تا جهش بزرگ اتفاق بیفتد.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه باید با دانه‌درشت‌ها برخورد شود تا حساب کار دست بقیه بیاید، گفت: برای نخستین بار وزیر وقت اطلاعات خاتمی را به صحن مجلس کشاندم و به سراغ جاسبی، مهدی جهانگیری، طبری و فریدون رفتم.
سخنگوی شورای نگهبان در نشستی با دانشجویان به سوالات آن‌ها درباره عملکرد این نهاد در تأیید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی پاسخ داد.
عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس، با اشاره به رفتار انتخاباتی اصلاح‌طلبان و چینش جهانگیری و لاریجانی، گفت: آنها با زدن چهره‌های کم ضرری مانند ظریف و عارف، طوری عمل کردند که این افراد دیگر هیچ وقت به میدان انتخابات نیایند.