تا انتخابات

در انتخابات مجلس، وزارت کشور و هیئت‌های اجرایی صلاحیت‌ها را احراز یا رد می‌کنند و شورای نگهبان به عنوان ناظر، نظر نهایی را در مورد کسانی که به نظر اولیه اعتراض دارند، اعلام می‌کند اما در مورد ریاست جمهوری شورای نگهبان وظیفه احراز صلاحیت‌ها را دارد و این مسئله‌ای است که در بند 9 اصل 110 قانون اساسی تصریح شده است. لذا کسانی که فاقد شرایط مد نظر شورای نگهبان باشند از گردونه بررسی و احراز صلاحیت خارج می شوند.
محمود احمدی نژاد رییس دولت های نهم و دهم با رای قاطع اعضای شورای نگهبان، رد صلاحیت شد.
نشانه‌شناسی فیلم صرفاً به‌معنای شناسایی نشانه‌هایی نیست که عامدانه در فیلم طراحی و جاگذاری شده‌اند. بخش بیشتر نشانه‌ها اراده سازندگان فیلم نیستند، اما حتماً با سوژه فیلم در ارتباط و نسبتی با سوژه دارند. نشانه‌شناسی تناسب این نسبت‌ها با سوژه و معنا و دلالت آن را می‌کاود.

این دور انتخابات ریاست جمهوری نسبت به سه مقطع 76، 84 و 92 منظور سه هشت ساله گذشته یک تفاوت اساسی و مبنایی دارد و آن این است که چهره جدیدی که عامل تحریک رای خاموش جامعه باشد، در بین کاندیداهای اصلی جریانات سیاسی نیست.
برای انتخابات پیش رو که در ۲۸ خرداد برگزار می‌شود به دلیل مصادف شدن با پاندمی کرونا و درگیری بخش زیادی از جامعه با آن، پروتکل‌های بهداشتی انتخابات را با همکاری وزارت بهداشت، شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی تدوین کردیم و به ستاد ملی کرونا ارسال شد و با موافقت ریاست محترم جمهور مواجه شد.
رئیس ستاد انتخابات استان تهران:

تجمع تبلیغاتی توسط داوطلبان انتخابات ممنوع است

رییس ستاد انتخابات استان تهران گفت: هرگونه تجمع و گردهمایی تبلیغاتی تا پیش از زمان قانونی آغاز تبلیغات و تایید ستاد ملی کرونا مغایر قانون و ممنوع است.
نایب رئیس کمیسیون شوراهای مجلس در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

پیام‌های مشارکت مردم در انتخابات برای دولت و دشمنان

مشارکت در این دور از انتخابات همانند ادوار گذشته بسیار حائز اهمیت است. هرچه مشارکت مردم بیش‌تر باشد، قدرت چانه‌زنی دولت در عرصه بین‌المللی بیش‌تر خواهد شد و برای دولتی که روی کار خواهد آمد، پشتیبانی خوبی خواهد بود.
هواداری در انتخابات یک ارزش است؛ به شرط اینکه به آدابش وفادار باشیم. وگرنه سطح طرفداری به دعوای بی تی اس ها با طرفداران هیراد یا دعوای تتلیست‌ها با خواننده قماربازها یا هیاهوی دربی و موج مکزیکی ورزشگاه‌ها تقلیل پیدا می‌کند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان:

انتخابات در جمهوری اسلامی ایران معنا می‌شود

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: انتخابات در جمهوری اسلامی ایران به معنای واقعی کلمه است.

عباس نبوی رئیس مؤسسه تمدن و توسعه اسلامی گفت: دولت آقای روحانی کاملا بر اساس محورهای نئولیبرالیزم حرکت کرد و حتی اگر این پشتوانه نظری را خیلی شفاف مطرح نکنند، اما در پنهان خودشان به آن وفادارند و به آن عمل می‌کنند.
خوشبختانه کاندیداهای مختلف برای حضور در انتخابات ثبت‌نام کردند و الان از تفکرات مختلف، کاندیداهای مختلفی هست که اگر شورای نگهبان هم با نگاه حداکثری به کاندیداها نگاه کند، طبیعتا باید شرایطی را فراهم آورد که همه تفکرات سیاسی و سلیقه‌ها کاندیدایی داشته باشند تا هیچ بهانه‌ای برای عدم حضور نباشد.
دبیر مجمع انتخابات فوتبال استان زنجان، از برگزاری مجمع انتخاباتی هیات فوتبال این استان برای تعیین رییس جدید پس از بازی های مقدمام جام جهانی این رشته ورزشی، خبر داد.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گیلان مطرح کرد:

ضرورت مطالبه گری رسانه ها از داوطلبان در پویش «طلب شفافیت»

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گیلان با طرح موضوع ضروری بودن مطالبه گری رسانه‌ها از داوطلبان برای شفاف کردن موضوعات مختلف، افزود: همه مکلف هستند که به پویش طلب شفافیت از داوطلبان بپیوندند تا از این طریق زمینه فعالیت برای افراد سوءاستفاده گر فراهم نشود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خیلی خوب است که مردم کار واقعی را ببینند، خوشحال بشوند، امید پیدا کنند و کسی با این مخالف نیست. اما اگر نمایش جای کار واقعی را گرفت، این حتما یک آسیب جدی است.
در معامله‌ای استراتژیک با بخشی از نخبگان محافظه‌کار، نظامیان برای بقای هویتی خویش سازماندهی رسمی و تشکیلاتی‌شده و دسترسی تعریف‌شده‌ای به منابع اقتداری و تخصیصی یافتند و این از نگاه نخبگان سیاسی وقت، فرصت‌ساختن از یک تهدید بالقوه بود، چراکه متعهدترین حامیان و محافظان اسطوره‌ها آنانی هستند که ارزشمندترین قربانی‌ها را تقدیمشان کرده‌اند. 

داوطلب کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری گفت: دیگران خود را با ضرغامی تطبیق دهند.

پیش‌بینی می‌شود در انتخابات 1400 برای اولین‌بار شاهد پدیده «دوقطبی چند وجهی» خواهیم بود و برخلاف تصورات خوش‌بیانه برخی جناح‌های سیاسی ممکن است نتیجه انتخابات مانند سال 84 در گرو برگزاری دور دوم باشد که از هم‌اکنون موجبات نگرانی برخی را که با اطمینان پا به عرصه گذاشته‌اند، فراهم کرده است.
کاظمی در نشست خبری:

نظارت ما استصوابی نیست

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها با بیان اینکه صلاحیت کاندیداهایی که مراجع قانونی در موردشان اظهار نظر نکند، تایید می‌شود، گفت: نظارت ما کیفی و قانونی است و استصوابی نیست و گروه تحقیق محلی نداریم.