تا انتخابات

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها:

احتمال تایید برخی از رد صلاحیت شدگان در بازنگری وجود دارد

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت:با بازنگری هیئت مرکزی نظارت و بررسی شکایات حدود ۱۶ درصد از رد صلاحیت شدگان هیئت های اجرایی و هیئت های نظارت استانی تایید می شوند.
یادگار امام با اشاره به ردصلاحیت تعداد زیادی از کاندیداهای انتخابات 1400 هشدار داد: هر حرکتی که بخواهد نافی عنصر جمهوری باشد یک حرکت ضدانقلابی است. مگر می شود نظام همان نظام امام باشد و مردم در آن حق نداشته باشند؟!
پیش از اعلام رسمی اسامی نامزدهای تایید شده در شورای نگهبان، فرمانده قرارگاه ثارالله، سوم خرداد ماه ضمن مراجعه به منزل احمدی نژاد، با اعلام مراتب رد صلاحیت، خواستار همکاری و سکوت و همراهی شده است.
رضایی در توئیتی مطرح کرد؛

آمدم که اقتصاد و معیشت مردم را نجات دهیم

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری نوشت: این بار آمده‌ام تا با کنار گذاشتن هر ملاحظه‌ای، با اراده یکایک شما ملت ایران، اقتصاد و معیشت مردم را نجات دهیم.
پس از اعلام نامزدهای نهایی انتخابات ریاست جمهور کاندیداها فعالیت‌های تبلیغی خود را آغاز کردند. بیشتر نامزدها به مسائل معیشتی مردم در اظهارات خود می‌پردازند.
امام جمعه شهر سنندج گفت: کسی که به‌عنوان رییس جمهور انتخاب می‌شود در قبال جمعیت 80 میلیونی ایران اسلامی مسئول است و باید به وعده‌های انتخاباتی خویش عمل کند و در طول حضور خود در پست ریاست جمهوری همواره در مسیر خدمت صادقانه به مردم باشد.

روز گذشته نتیجه بررسی صلاحیت‌ نامزدهای انتخابات منتشر شد و همه نیروهای اصلاح‌طلبان ردصلاحیت شدند. شورای نگهبان صرفا صلاحیت محسن مهرعلیزاده را تأیید کرد که او اصلا در میان گزینه‌های اصلاح‌طلب مطرح نبوده است و حتی در سال 84 نیز به صورت انفرادی و جدا از هماهنگی با جبهه اصلاحات وارد انتخابات شد.
آیا اولاد لاریجانی مانع تایید صلاحیت او بودند؟

حضور فرزندان مسئولان در اروپا و آمریکا

به شکلی عجیب سرنوشت بچه‌های مسئولان دورنمای فعالیت سیاسی پدران و مادرانشان را تحت تاثیر قرار داده است و نهاد‌های امنیتی به شدت به این مسئله حساس شده‌اند و گزارش‌های آن‌ها و مصوبه نه چندان شفاف شورای امنیت ملی موجب حذف شگفت‌انگیز علی لاریجانی شده است.
خروجی شورای نگهبان در بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری را قابل دفاع نمی‌دانیم. این واقعیت آنقدر مشهود است که برای اثبات آن نیازی به استدلال نمی‌بینیم. از میان ثبت‌نام‌ کرده‌های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به هیچیک از آنان گرایش نداریم و با هیچکدام نیز مخالف نیستیم.
دوشنبه شب پس از آنکه خبرگزاری فارس اسامی نهایی نامزدهای تأیید صلاحیت شده را منتشر کرد، بعد از مدت‌ها خندۀ سیری کردم. چنان خندیدم که همسر و بچه‌هایم متعجب شدند.
با اعلام نتایج بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، حالا بیش از هر زمان دیگری روشن است که برخی مقامات از ترکیب نهایی کاندیداهای انتخابات راضی نیستند.
وعده قاضی‌زاده هاشمی؛

حل مشکل بازار سرمایه در سه روز

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: سه روزه می‌توان مشکل بازار سرمایه را حل کرد و امیدوارم در روزهای اول «دولت سلام» این بحران حاد برطرف شود.
قائم مقام دبیر شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان و اعضای آن همچون سایر نهادها و اشخاص مصون از اشتباه و نقص نیست، اما به ویژه در این دوره از بررسی‌ها تلاش فوق العاده خود را برای بررسی دقیق، عادلانه و همه جانبه براساس ضوابط قانونی و شرعی بکار گرفت تا وظیفه خود در این امر خطیر را در برابر خداوند متعال و ملت شریف ایران اسلامی انجام دهد.

فرماندار مرکز حوزه انتخابیه شهرستان کرج گفت: تا به امروز نزدیک به ۲۰۰ مورد تخلف زودهنگام به بازرسی فرمانداری کرج گزارش شده که در پرونده داوطلبان درج شده است.
جبهه اصلاحات ایران:

کاندیدا نداریم

جبهه اصلاحات ایران اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ کاندیدایی ندارد.
نتایج مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری (رای تمایل اعضای شورای نگهبان به نامزدها) بسیاری را شوک زده کرده است حذف علی لاریجانی، اسحاق جهانگیری، مسعود پزشکیان و برخی دیگر از نامزدهای سرشناس در کنار تایید تمامی نامزدهای دیگر انتقادها به شورای نگهبان را شدت بخشیده است.