تا انتخابات

وزیر پیشین کشور گفت: دولت بجای اینکه به حل مشکلات مردم بپردازد، وارد حواشی شده که برایش آورده‌ای ندارد و با رفتار‌های جانبدارانه‌ای، بیش از پیش خود را در انظار عامه مردم مورد سوال قرار می‌دهد.
وزیر ارتباطات نوشت: ممکن است شیوه رقابت، مثل مسابقه فوتبال ایران و بحرین باشد، حتی به سرود ملی شما توهین کنند اما این دلیلی به کنار کشیدن نیست. ما زندگی می‌خواهیم و برای زندگی است که می‌مانیم، می‌جنگیم.
«پرسون» در گفتگو با یک فرهنگ شناس:

دو راهی رای دادن یا ندادن! کدام راه هوشیارانه است؟

رای دادن کار ساده ای نیست. حقی است که تاریخ بزرگی را پشت سر نهاده وبرای به دست آمدن این حق برای یک ملت، حماسه های بزرگی خلق شده است. در روزهای باقی مانده تا روز انتخابات، چگونه بر سر دو راهی رای دادن یا ندادن، تصمیم بگیریم؟ً
عضو لیست‌جمهور گفت: برنامه‌ای منطقی، قابل اجرا و دقیق برای مردم تهران انتخاب کرده‌ایم که امیدوارم بتوانیم مجری خواسته‌های آنها در شورای شهر تهران باشیم.

در روزهای مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری 1400، بحث‌هایی که از طرف کاندیداها مطرح می‌شود، مجددا توجه را به وضعیت و معیارهای طبقه متوسط در ایران برانگیخته است.
انتخابات ریاست‌جمهوری پایان این هفته برگزار می‌شود. از همه شواهد به نظر می‌رسد فرمان دولت آینده را یکی از گزینه‌های اصولگرا به دست خواهد گرفت و به احتمال فراوان این گزینه سید‌ابراهیم رئیسی خواهد بود.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: همچنین سالانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی وجود دارد و همین کسانی که فرار مالیاتی دارند در سال بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان هم یارانه دریافت می‌کنند.

کاندیدای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: مهم‌ترین مشکل در این ۸ سال آن است که توسعه‌یافتگی کشور را به لبخند دیگران و اقدامات خارج از مرزها متصل کرده‌ایم و این پیشرفت کشور را معطل کرده است.
نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به مشکلات تاکسیرانان گفت: کم‌تر از نصف راننده‌ها بیمه هستند و ما ان‌شاءالله موضوع بیمه تاکسیرانان و خانواده‌هایشان را پیگیری می‌کنیم.

پرونده مناظره‌های انتخابات 1400 بسته شد و حال آنچه انتظار می‌رود کناره‌گیری نامزد‌های پوششی است؛ نامزد‌های اصولگرایی که به نظر می‌رسید برای ضربه‌گیری ابراهیم رئیسی در مناظرات حاضر شده‌اند؛ چرا که هم از لحاظ فکری به رئیسی نزدیک هستند و هم در مناظره‌های عملا برنامه‌ای ارائه نداده‌اند و جز حمله به دولت و عبدالناصر همتی، سخن دیگری نزده‌اند.
مناظره‌ها به پایان رسید. اظهارات نامزدهای انتخاباتی نیز در فیلم‌های مستند یا پشت تریبون‌ها هم کم‌کم به آخر خط نزدیک می‌شود؛ گویی حرف تازه‌ای نمانده است.
یادداشت میهمان؛

نقدی بر «رای بی رای»؟!

یادداشت/ باید دید که آیا تحریم کنندگان انتخابات متاثر از شرایط ملتهب هفته پیش رو در تصمیم خود تجدید نظر می‌کنند یا در زمین بازی اصولگرایان و میدانی که آنان برایشان فراهم کرده‌اند گل به خودی تاریخی خواهند زد؟

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان عنوان کرد:

سپهر سیاست و اقتصاد با نگاه‌های مختلف، در مناظرات انتخاباتی نشانه رفت

عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی زنجان ازتقابل 2 نگاه مختلف به سپهر سیاست و اقتصاد در مناظره‌های تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری، خبر داد.

رئیس ستاد مرکزی آیت‌الله رئیسی در شهرستان تبریز از لغو سفر این کاندیدای ریاست جمهوری به تبریز خبر داد.