تا انتخابات

یک نماینده ادوار مجلس گفت: لاریجانی اعلام کرد، اعتراضی به نتایج بررسی صلاحیت‌ها ندارم و اقدامی هم برای رایزنی با اعضای شورای نگهبان انجام نمی‌دهم.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ تاکید کرد که در زمینه تبلیغات انتخاباتی تابع مقررات ستاد ملی مقابله با کرونا خواهند بود و در عین حال با هر گونه نا امنی و بر هم زدن نظم نیز برخورد خواهند کرد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان:

رای مردم امانت و حق‌الناس است

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: رای مردم حق‌الناس و امانت است و از آن حفاظت می‌کنیم.

همراه اول با پذیرش درخواست ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اهدای بسته اینترنت جهت تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی، پس از ارسال لیست اسامی مشترکان توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به اپراتور، به همه مشترکان خود شامل دائمی، اعتباری و انارستان بسته ۷ گیگابایتی رایگان می‌دهد.
قدرتعلی حشمتیان رئیس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان ایران و داوطلب کاندیداتوری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با صدور پیامی از ادامه حضور در این رقابت کناره‌گیری کرد.
چرا کاندیداهای اصلی انتخابات ریاست جمهوری در تبلیغات غیر رسمی ضعیف ظاهر شدند؟
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی خبر داد؛

پیش‌بینی ۲ هزار و ۷۸۹ شعبه در آذربایجان‌غربی برای اخذ رای

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: ۲ هزار و ۷۸۹ شعبه اخذ رای در این استان برای جمع آوری آرای مردم در روز ۲۸ خرداد امسال در نظر گرفته شده است.
محمد مهاجری در توئیتی به فهرست انتخاباتی هفت‌نفره نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری واکنش نشان داد و نوشت: آقای کدخدایی دو صفحه توضیح برایمان بفرستید تا در برابر اعتراضات منطقی در گِل نمانیم ما اصولگراها.
نامزد نهایی اصلاح‌طلبان بعد از اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها معین می‌شود؛ نامزدی که قرار است با نظر اعضای حقیقی و حقوقی نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان یا همان جبهه اصلاحات ایران معرفی شود و به گفته اعضای این نهاد تا این لحظه به‌‌هیچ‌وجه تصمیم نهایی گرفته نشده است؛ زیرا مشخص نیست چه افرادی از ممیزی و سد شورای نگهبان عبور می‌کنند.
ما چه زمانی می‌خواهیم از تاریخ درس بگیریم؟ درباره تاریخ ۱۰۰ یا ۱۰۰۰ سال پیش صحبت نمی‌کنم. درباره تاریخ سال‌های اخیر عمرمان می‌گویم.
اگرچه هر کاندیدایی معمولا برای حمایت تبلیغاتی هم که شده، به سراغ یک یا دو چهره مطرح می‌رود؛ ولی به نظر می‌رسد این موضوع درباره یک شخص خاص، شامل استثنا شده است: عادل فردوسی‌پور، مجری سابق برنامه ۹۰ برای انتخابات پیش‌رو به‌شدت مورد توجه قرار گرفته است.
داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری گفت: یکی از مشکلات کشور ما دعواهای سیاسی است. اگر اخبار کشورهایی مانند کره جنوبی را ببینید، چند درصد آن دعوای سیاسی داخلی و چند درصد درباره توسعه، خرید، فروش و صادرات است؟
حضور تعداد زیاد نامزدهای انتخاباتی از هر دو جناح در دوره سیزدهم انتخابات ریاست جمهوری این احتمال را که برخی از کاندیداها پوششی و یا یار کمکی‌اند را تقویت می‌کند.
باید همه کاندیداهای ریاست‌جمهوری مواضع خود را در باره حدود دخالت حکومت‌ها در امور مردم به روشنی بیان کنند تا رای‌دهندگان نه در فضای مه‌آلود وعده‌های سر خرمن کلی و بی‌سرانجام، بلکه با علم و آگاهی دست به انتخاب بزنند.
استاندار کردستان گفت: زمینه برگزاری یک انتخابات پرشور و مردمی مهیاست، بنابراین نباید مردم فریب تبلیغات رسانه‌های بیگانه و برانداز را در این زمینه بخورند، زیرا تلاش آنان همواره پایین آوردن سطح مشارکت مردم است.

دادستان دشتی از تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در همه شهرستان‌های استان بوشهر خبر داد و گفت: در این راستا شعبه ویژه در دشتی تشکیل شده است به شکایات مربوط به تخلفات انتخاباتی خارج از نوبت رسیدگی و احکام صادر می‌شود.
وزیر کشور از نامزدها، ستادهای تبلیعاتی آنان و مردم خواست تا پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی را رعایت کنند و گفت: جشن سیاسی انتخابات را بی‌مبالاتی به یک موضوع غم انگیز تبدیل نکنیم و موجب تسری بیشتر و شیوع کرونا نشویم.