انتخابات

نامزدهای انتخاباتی مجلس آینده، چگونه این مشکلات را رصد می‌کنند و برای هر کدام از آنها چه راه حل واقعی و عملی دارند؟ نامزدهای انتخاباتی از نگاه مردم باید صاحبان تفکر همه جانبه باشند و برنامه‌هایشان گامی به جلو در توسعه کشور به دور از افراط و تفریط باشد.
برخی شاید در تشریح چیستی نظامی که «جمهوری اسلامی» نام گرفته، جمهوریت را رأی مردم و اسلامیت را رأی خدا بدانند و این دو را در نظام حاکم بر ایران، امور جداگانه‌ای تصور کنند.
«شریان» با کلید واژه «مجلس قوی» برنامه انتخاباتی خود را پیش برده و در صدد تصاحب کرسی ریاست مجلس است.
علی ربیعی با اشاره به نتایج یک نظرسنجی انتخاباتی در اعتماد نوشت: در گزارش نظرسنجی ایسپا آمده: «۲۷.۹درصد مردم اظهار کرده‌اند قطعا در انتخابات شرکت می‌کنند. ۷.۴درصد به احتمال زیاد در انتخابات شرکت می‌کنند. ۲۱.۹درصد هنوز تصمیمی ‌برای شرکت در انتخابات نگرفته‌اند. ۳۶درصد هم گفته‌اند به هیچ‌وجه در این انتخابات شرکت نمی‌کنند. ۶.۸درصد نیز اظهار داشته‌اند که احتمال کمی‌ دارد در این انتخابات شرکت کنند.»
منوچهر متکی دبیر و سخنگوی شورای وحدت با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در مورد مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: مسوولان باید اقدامات لازم را برای برگزاری انتخابات باشکوه انجام دهند و عملکرد خود در این حیطه را به مردم گزارش کنند.
علی صوفی، وزیر دولت اصلاحات به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: دولت با خالص‌سازی می‌خواهد برخی نمایندگان مانند آقای پزشکیان در مجلس آینده نباشند و مجلس کاملا دست جبهه پایداری باشد تا ناکارآمدی خود را اینگونه پوشش دهد. دولت به ناکارآمدی خود واقف بوده و می‌خواهد مجلس آینده برایش شاخ و شانه نکشد و مطیع و تحت فرمان باشد.
اگر اصلاح‌طلبان بتوانند مخاطبان را به تحرک انتخاباتی وا دارند، شاید احساس نیازشان برای ائتلاف کم‌تر شود.
علیرضا محجوب فعال سیاسی اصلاح طلب به صراحت و قاطعیت می‌گوید که تحریم انتخابات، ایستادن مقابل نظام و کشیدن اسلحه به روی آن است که ما اهل آن نیستیم و هیچ‌گاه به اسلحه اعتقاد نداشته‌ایم.
نشانه‌های ائتلاف در جبهه اصلاح‌طلبی هر روز پررنگ‌تر می‌شود چنانچه هم جعفرزاده ایمن‌آبادی از ائتلاف با اعتدالیون و طیف لاریجانی می‌گوید و هم محمدرضا باهنر نوید لیست واحد در ارودگاه اصلاح‌طلبی را می‌دهد.
وزیر کشور گفت: در مورد دسترسی به اسامی داوطلبان انتخابات، اینکه گروه‌های سیاسی از کجا حدس زدند و چه کار کردند، من اطلاعی ندارم، اگر خیلی مُصر هستند باید دستگاه‌های اطلاعاتی بررسی کنند.
اولین رئیس‌جمهوری است که از تهران برای خبرگان رهبری ثبت‌نام نکرده و برخلاف اسلافش ریسک این اقدام را به جان نخریده و ترجیح داده به مانند ادوار قبل، از خراسان جنوبی نامزد شود؛ او «ابراهیم رئیسی» است، رئیس دولت سیزدهم!
نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ورود داوطلبان واجد صلاحیت با هر نگرش سیاسی به عرصه انتخابات، حضور مسؤولان در کنار مردم و تلاش برای بهبود معیشت مردم را از مهم‌ترین مولفه‌های انگیزه‌آفرین برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو قلمداد کردند.
سازمان آگهی های پرسون