تا انتخابات

نماینده مردم بیرجند در مجلس با بیان اینکه انتخابات فرصت نوسازی مدیریتی است، گفت: اگر افرادی نارضایتی از بعضی عملکردها دارند باید با شرکت در انتخابات و انتخاب مدیران اصلح این مشکلات و نارسایی را برطرف کنند.
قاضی‌زاده هاشمی در نامه‌ای به داوطلبان انتخابات ۱۴۰۰؛

از تخریب،‌ توهین و سیاه‌نمایی بپرهیزید

نایب رییس مجلس شورای اسلامی که داوطلب کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ است در نامه‌ای از سایر داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری خواستار هم پیمان شدن آنها در خدمت به مردم و نظام و همچنین پرهیز از تخریب و توهین و سیاه نمایی و بد اخلاقی شد.
دلخوش در گفت‌و‌گو با پرسون؛

محدودیت سنی نامزدهای ریاست جمهوری معقول است

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط اعلامی از سوی شورای نگهبان در خصوص انتخابات ریاست جمهوری، مراجعات بی‌مورد را کاهش می‌دهد و در جهت جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه است.
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم گفت: مردم از انقلاب گلایه ندارند بلکه از کارگزاران دولت ها گلایه دارند. اگر اصل اسلام اجرا شود مردم شیفته آن می‌شوند.
سبزعلیپور در گفت‌و‌گو با پرسون؛/ بخش اول

رئیس جمهور نظامی و یا اقتصاددان مطلوب کشور نیست

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران گفت: قرار نیست رئیس جمهور متخصص یک حوزه باشد. درست نیست زمانی که وضعیت اقتصادی خوب نیست، رئیس جمهور اقتصاددان و یا زمانی که ضعف نظامی داشته باشیم صحبت از حضور یک نظامی کنیم. رئیس جمهور با انتخاب افراد شاخص در تخصص‌های مختلف مشکلات را رفع می‌کند. 
رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها با اشاره به اینکه هیچ کس تلاش مجلس شورای اسلامی در خصوص اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را نمی تواند کتمان کند، تاکید کرد: هدف مجلس اصلاح این قانون و در نظر گرفتن شاخص هایی برای ورود افراد واجد شرایط به انتخابات بود که مجلس به هدف خود رسید.
ظاهرا اصولگرایان بیش از هر چیز دغدغه شاخص‌های دینی را دارند و به موارد دیگر چندان عنایتی ندارند. باید تاکید کنم که اتفاقا همین شاخص‌ها بیش از هر شاخص دیگری در مسیری خلاف انتظارات آنان در حرکت است. فقط نمی‌دانم که چرا حاضر نیستند یک ارزیابی اجمالی از این ماجرا ارایه دهند؟

برخی می‌گویند انتخابات ۱۴۰۰ از بسیاری جهات شبیه انتخابات ۸۴ است که هر دو جریان اصولگرایی و اصلاح‌طلبی محتمل است با چند نامزد وارد گود انتخابات شوند.
عضو هیئت علمی دانشگاه قم با اشاره به اعلام شرایط جدید ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، گفت: شورای نگهبان این معیار‌ها را بر اساس تکلیفی که رهبر انقلاب طبق سیاست‌های کلی انتخابات بر عهده او گذاشته مورد توجه قرار داده است.
معاون سیاسی وزیر کشور و رییس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه زیرساخت های خوبی در امر برگزاری انتخابات الکترونیک در کشور فراهم شده است؛ گفت: امید داریم با روند رو به جلوی موجود بتوانیم در آینده ای نزدیک، همه انتخابات کشور را به صورت تمام الکترونیک برگزار کنیم.
به گفته یک عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور به طور دقیق‌تر ۵ هزار و ۸۲ نفر در هیات اجرایی و ۶ هزار و ۳۱۸ نفر توسط هیات نظارت از مجموع ۵۱ هزار و ۱۹۷ داوطلب، رد صلاحیت شده‌اند.
هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها در اطلاعیه ای تاکید کرد: هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها منتخب اکثریت نمایندگان مجلس بوده و مطابق قانون تنها مرجع نظارتی انتخابات شوراها به شمار می‌آید که در تصمیمات خود دارای استقلال است و شیوه اخذ تصمیم هیأت نیز به صراحت در قانون بیان شده است.
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: مهمترین وظیفه در برهه حساس فعلی، شرکت گسترده مردم در انتخابات آینده است؛ زیرا کلید حل مشکلات و رفع سختی‌ها و موانع در انتخاب خوب و مقتدرانه با حضور گسترده مردم است.
با پایان بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و آغاز بررسی صلاحیت داوطلب شوراهای روستایی در گیلان، شور انتخاباتی و تحرکات و تکاپوی مردم برای انتخاب افراد اصلح که از ماه ها قبل مشهود است، تقویت شده است.