تا انتخابات

یک کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه راستی‌آزمایی رفع تحریم یک موضوع بسیار پیچیده و نیازمند ارزیابی بلندمدت است، گفت: با وجود بدعهدی غربی‌ها باید یک مکانیزم ماشه داخلی طراحی کنیم.
کمتر از دو ماه دیگر به زمان انتخابات ریاست‌جمهوری مانده است و اگر چه بحث‌ها و رویدادها پیرامون آن در میان سیاسیون روز به روز داغ‌تر می‌شود ولی در اتفاقی کم‌سابقه از سوی جامعه رغبت چندانی مشاهده نمی‌شود تا جایی که طی یک نظرسنجی چنین برآورد شده است که درصد قابل توجهی از مردم حتی اطلاعی از زمان برگزاری انتخابات ندارند.
امامان جمعه سراسر کشور با اشاره به اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات ۱۴۰۰ گفتند: دوستان انقلاب و کشور و حرمت گذاران به خون شهدا می‌دانند که حضور در انتخابات از مؤلّفه‌های اقتدار ملّی و بین‌المللی است.
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس ضمن پیش‌بینی مشارکت گسترده در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: به نظرم آنچه که این روزها از آن به «سکوت سیاسی» تعبیر می‌شود، آرامش قبل از طوفان است. مشارکت در انتخابات گسترده خواهد بود.
معاون امور استانهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، با اشاره به فرآیند انتخاب نامزد شورای ائتلاف در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: پس از دریافت اسامی پیشنهادی، اسامی افراد مورد نظر، در اختیار دبیرخانه شورا قرار گرفت.
رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای استان همدان خبر داد:

تایید صلاحیت ۹۰ درصد از داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای استان همدان از تایید ۹۰ درصد از داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا خبر داد و گفت: ثبت نام در شوراهای روستا ۳.۷ درصد افزایش یافته است.
دبیر سیاسی جبهه ایستادگی، گفت: توصیه من این بود که روسای قوا نامزد انتخابات نشوند؛ به لحاظ اینکه آن‌ها اکنون مسئولیت‌هایی که دارند که اگر به خوبی انجام دهند نفع آن برای مردم بیشتر است.
حدود دو ماه دیگر به سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و انتخابات شوراهای محلی بیشتر باقی نمانده و فارغ از فضایی که امروزه بر این واقعه مهم سیاسی حاکم است به نظر می‌رسد جز با تبیین استراتژی و برنامه کوتاه و بلندمدت شفاف و منسجم، برخورد ایدئولوژیک و پیشگویانه با انتخابات پیش رو یا ارایه فضای سیاه و سفید، طرح مسوولانه و کنشگرانه‌ای محسوب نشود.
وزیر ارشاد در دولت دهم مطرح کرد: شبهه ای در گذشته وجود داشت و گفته می شد قوه قضاییه مهمتر است ولی در بیانات رهبری در سال جدید دیدیم که اهمیت قوه مجریه را به مراتب بیش از قوای دیگر مطرح کردند.
نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو خانه کارگر با اشاره به در پیش بودن انتخابات گفت: منتظر خرد جمعی اصلاح طلبان برای نهایی شدن نامزد انتخابات هستیم.
رئیس دفتر رئیس جمهوری درباره طرح گمانه‌زنی‌هایی از سوی برخی رسانه‌ها درباره حمایت رئیس جمهوری و دفتر وی از برخی کاندیداها از جمله علی لاریجانی و اسحاق جهانگیری، تصریح کرد: تا کنون نه شخص آقای رئیس جمهوری و نه دفتر ایشان به دلیل گرفتاری‌ها و مشکلات متعدد اصلاً جلسه و برنامه‌ای درباره انتخابات نداشتند و اظهار نظری توسط آقای روحانی و اعضای دفتر ایشان در این زمینه در جایی مطرح نشده است.