کرباسچی:

اصلاح‌طلبان باید در انتخابات شرکت کنند

جبهه اصلاحات با انتشار یک بیانیه اعلام کرده است که در انتخابات نامزد ندارد، برخی اصلاح‌طلبان این اقدام را حرکتی عجولانه بدون در نظر گرفتن وضعیت سیاسی این جناح تعبیر می‌کنند.
تصویر اصلاح‌طلبان باید در انتخابات شرکت کنند

به گزارش سایت خبری پرسون، درحالی‌که دو نامزد اصلاح‌طلب یکی باسابقه معاونت در دولت اصلاحات و دیگری مدیری تکنوکرات با ویژگی‌های لیبرال دست یاری به‌سوی چپ‌ها دراز کرده‌اند؛ اصلاح‌طلبان این دو را پس می‌زنند.

دو حزب اصلاح طلب کارگزاران سازندگی و ندای ایرانیان بی‌توجه به بیانیه جبهه اصلاحات مشغول فعالیت ستادی بوده و عدم شرکت در انتخابات یا تحریم خاموش آن را تجربه‌ای ناگوار مانند سال ۸۴ و مجلس یازدهم قلمداد می کنند.

این دسته از اصلاح طلبان می‌گویند: دور شدن از انتخابت آورده‌ای جز تعلیق و انزوا ندارد.

غلامحسین کرباسچی دبیر کل حزب کارگزاران در این بار می‌گوید: اصلاح‌طلبان باید در انتخابات شرکت کنند و اجازه ندهند رقیب به‌سادگی قدرت را جابه‌جا کند.

شهردار سابق تهران ادامه می‌دهد: آقای مهر علیزاده برای جبهه اصلاحات نامه نوشته و درخواست اعلام برنامه کرده است؛ اما اصلاح‌طلبان اقبال زیادی به ایشان ندارند، اما همتی هنوز چنین اقدامی را انجام نداده است.

کرباسچی ادامه داد: مطمئن نیستم این دو نفر بتوانند نظر جبهه اصلاحات را به خود جلب کنند.

کرباسچی در تشریح بیانیه جبهه اصلاحات در نداشتن نامزد انتخاباتی گفت: فضای انتخاباتی موجود می‌تواند نظر جبهه اصلاحات را عوض کند؛ فضای جبهه اصلاحات به‌گونه‌ای است که افراد جمع می‌شوند و نظرشان با توجه به اتفاقات سیاسی، ممکن است تغییر کند. درواقع بیانیه جبهه اصلاحات وحی منزل نیست؛ ممکن است جبهه اصلاحات به سمت یکی از دو نفر (همتی یا مهر علیزاده) متمایل شود.

دبیر کل حزب کارگزاران در واکنش به تبلیغ عدم شرکت در انتخابات از سوی برخی گروه‌ها و احزاب اصلاح‌طلب گفت: من از انتخابات قهر نمی‌کنم؛ اما اصلاح‌طلبان را نمی‌دانم! توصیه من به این دوستان آن است که همه باید در انتخابات شرکت کنند تا تجربه مجلس یازدهم و انتخابات سال ۸۴ دوباره تکرار نشود. کرباسچی ادامه داد: بهتر است اصلاح‌طلبان از همتی حمایت کنند، البته ممکن است نظر من را برخی از اصلاح‌طلبان قبول نداشته باشند، اما اگر تصمیم درستی از جانب اصلاح‌طلبان گرفته نشود؛ اثرات آن را خواهند دید.

منبع: مشرق

302770