حسین اجرایی امام جمعه هرسین:

حکومت جمهوری اسلامی حکومتی با مقبولیت مردمی و حقانیت دینی است

رهبر انقلاب از انتخابات به عنوان واجب شرعی یاد کرده و مشارکت در آن را یک امر ضروری دانسته است.
تصویر حکومت جمهوری اسلامی حکومتی با مقبولیت مردمی و حقانیت دینی است

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمانشاه، امام جمعه شهرستان هرسین گفت: ضرورت شرکت در انتخابات بیشتر از تکلیف شرعی است.

حسین اجرایی در گفت وگو با خبرنگارپرسون،گفت: حکومت جمهوری اسلامی پس از اهل بیت تنها نظامی است که پرچم اسلام خواهی را در دنیا بلند کرده و حکومتی با مقبولیت مردمی و حقانیت دینی به وجود آورد.

وی با بیان اینکه شرکت در انتخابات در بیانات مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) بسیار تاکید شده است، افزود: رهبر انقلاب از انتخابات به عنوان واجب شرعی یاد کرده و مشارکت در آن را یک امر ضروری دانسته است.

امام جمعه شهرستان هرسین گفت: شرکت در انتخابات سبب رشد اقتصادی، تقویت ثبات، اقتدار نظام اسلامی و شکل‌گیری نهادهای قوی و کارآمد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قدرت‌های خارجی سعی در دخالت در امور داخلی کشورهای مستقل از جمله ایران دارند، ادامه داد: انتخابات سبب تقویت امنیت ملی می‌شود، چرا که حضور مردم باعث پیشگیری از دخالت بیگانگان می‌شود.

اجرایی خاطرنشان کرد: انتخابات حقی است که در تمامی مکاتب بشری به عنوان یک ارزش و حق اشخاص در تعیین سرنوشت به حساب می‌آید، از طرفی صاحب حق باید از آن دفاع کرده و در تعیین سرنوشت خود دخالت داشته باشد.

امام جمعه شهرستان هرسین با بیان اینکه برای انتخابات ضرورتی بیشتر از تکلیف شرعی وجود دارد، افزود: هر ایرانی که اهمیتی به تکلیف شرعی نداده و حتی مسلمان نباشد باید در انتخابات شرکت کند، چرا که انتخابات یک حق برای تمامی مردم است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد انتخابات گفت: انتخابات سبب مقابله با دشمن، حفظ نشاط انقلاب، تبلور احقاق مردم، مردم سالاری دینی، پشتوانه‌ای برای جمهوری اسلامی و خدمت گزاری مسئولان و آزمونی در برابر خداوند است.

302693