انتخابات پرشور ضامن اقتدار بین‌المللی و عزت هر ایرانی است

عدم مشارکت مردم در انتخابات دشمن را امیدوار می‌کند که با فشار تحریم توانسته میان ملت و حکومت فاصله بیندازد.

تصویر انتخابات پرشور ضامن اقتدار بین‌المللی و عزت هر ایرانی است

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، مصطفی دودانگه در یادداشتی نوشت: در منطق قرآن کریم، هر اقدامی که دشمنان را به خشم آورد، در نزد خداوند متعال عمل صالح قلمداد می‌شود (سوره توبه/ آیه ۱۲۰) و بدون شک، انتخابات، از مصادیق بارز عمل صالح قرآنی است.

این رویداد از طرفی وظیفه شرعی، ملی، انقلابی و حق مدنی آحاد مردم و از طرفی جهادی عمومی و مصونیت بخش در برابر توطئه‌های دشمنان است و از سوی دیگر مایه آبروی نظام اسلامی، منشاء برکات و تاثیرات تحول آفرین در کشور و زمینه ساز ایران قوی است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در فرمایشات خود در ارتباط تصویری با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی (۱۴۰۰/۰۲/۲۱)، درباره اهمّیّت انتخابات پُرشور برای نظام در زمینه‌های تمدّنی و قدرت بازدارندگی فرمودند: انتخابات پُرشور برای کشور از همه جهت از جمله حضور مردم و تحقّق مردم‌سالاری به معنای واقعی کلمه مهم است.

در درجه‌ی اوّل، مشارکتِ بالا است، بعد انتخاب مطلوب و انتخاب خوب است تا دولتی تشکیل بشود که دارای کفایت باشد، مدیریّت لازم را داشته باشد، با ایمان باشد، مردمی باشد، لبریز از امید باشد.

از این رو انتخابات برای آحاد مردم، هم نعمتی الهی و هم امتحانی الهی است، که به فضل الهی، ملت فرهیخته و بصیرت مدار ایران عزیز با درک دقیق از شرایط کشور و توجه به دو رکن مهم انتخاباتی یعنی حضور پر شور و انتخاب خوب حماسه آفرینی خواهند کرد و دولتی قوی و در شأن و تراز انقلاب و نظام اسلامی محقق خواهند ساخت، تا هم برگ زرین دیگری بر افتخارات خود بیفزایند و همچنین بر سرعت افول شیطان بزرگ و طاغوت اعظمِ قرن، سرعت بخشند.

از الزامات مهم برای تحقق انتخابات، آگاهی هرچه بیشتر آحاد جامعه با اندیشه‌ها و رهنمود‌های امامین انقلاب اسلامی درباره رویداد انتخابات است.

شرکت در انتخابات، یک وظیفۀ شرعی و وجوب عینی برعهده هر مکلف است، همه ما می‌دانیم که یکی از مبانی قدرت کشور‌ها مشارکت مردم در اداره امور کشور و ابراز احساس رضایت از ساز و کار‌هایی است که برای حضور و تجلی اراده ملی طراحی شده است، اگر کشوری از پشتوانه‌ خوب مردمی برخوردار باشد، می‌تواند با به کار گرفتن درصد کمی از قدرت سیاسی، به اهدافش برسد، در واقع تقویت میزان مشارکت نیز در تاسیس یک نظام و هم در استمرار آن، نقش سازنده‌ای دارد.

«انتخابات» فرصتی برای پیگیری مطالبات سیاسی از طریق انتخاب نامزد‌ها و برنامه‌های آنهاست، دشمن همیشه برای پیاده کردن نقشه خودش از پیاده نظام استفاده می‌‌کند و جریان ضدانقلاب هم این روز‌ها با فراخوان رای ندادن و نرفتن پای صندوق رای به صورت غیرمستقیم به دنبال رسیدن به اهدافش است. بطور صریح و واضح می‌توانیم شاهد تهدیدات و ناامیدی برخی دشمنان داخلی کشورمان باشیم که این روز‌ها مدام بر طبل کاهش مشارکت مردم در انتخابات می‌کوبند.

اینک در حالی که اندک اندک به روز موعود اخذ رای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران نزدیک می‌شویم برخی می‌پرسند چرا در انتخابات شرکت کنیم؟ یا به عبارت بهتر مشارکت در انتخابات چه سودی برای ملت دارد؟

رای دادن یک حق و وظیفه است که از آن استفاده می‌کنیم؛ حقی که برای داشتن آن زحمت بسیاری کشیده شده است. امروز زنان و مردان، مستقل از زبان و رنگ و قومیت، حق دارند که رای خودشان را در صندوق بیندازند.

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نظام را واکسینه می‌کند، اولین سود حضور حداکثری در انتخابات به خود مردم برمی‌گردد و حضور گسترده مردم در انتخابات، اقتدار نظام را افزایش می‌دهد و حضور حداکثری در انتخابات بیعت مجدد با جمهوری اسلامی است.

مرکز ثقل در انتخابات، ارتقای کارآمدی و اداره بهینه کشور می‌باشد. بنابراین، میان انتخابات و حل مشکلات، بویژه در حوزه مسائل روزمره، اقتصاد و معیشت، نسبتی مستقیم وجود دارد؛ بدین معنا که به میزانی که انتخابات منتج به روی کار آمدن افراد و نخبگان شایسته تر، کارآمدتر، پویاتر، پر تحرک‌تر و چالاک‌تر شود، افق موجود برای حل مشکلات، روشنتر و امید بخش‌تر می‌شود.

در حال حاضر مردم کشور از مشکلات اقتصادی و معیشتی، تورم و گرانی، افت ارزش پول ملی و کاهش قدرت خرید و فساد اداری در رنج هستند.

در چنین شرایطی مردم از رئیس جمهوری آینده کشور و دولت وی انتظار دارند که برای حل این مشکلات اساسی و بهبود زندگی و معیشت یومیه و کاهش آلام و رنج ها، ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری و گرانی راهکار مناسب ارائه کرده و ثبات را به بازار برگرداند چرا که اقتصاد و بهبود وضعیت معیشت یک عامل بسیار مهم در انتخابات کشور ماست و توقع مردم این است که بهبودی در شرایط اقتصادی و معیشتی ایجاد شود.

رصد انتخابات در ایران و حساسیت آن برای دشمنان انقلاب به دلیل کارکرد‌ها و دستاورد‌های این امر مهم است؛ زیرا انتخابات از مهمترین مجاری پیوند نظام با مردم است و به میزانی که مشارکت در انتخابات بالا باشد، مهر تاییدی است بر پشتوانه و حمایت مردمی از نظام. علاوه بر این، هدف از تمامی فشار‌ها و توطئه‌ها علیه نظام، انقلاب و مردم ایران توسط دشمنان، خسته و بی‌تفاوت‌سازی مردم نسبت به سرنوشت کشور است.

با توجه به این مهم، دشمن درصدد است تا با سم‌پاشی‌ در انتخابات، نتایج به ثمر نشستن تیر‌های سم آلود خود بر کشور و نظام را نظاره کند؛ به این صورت که مردم با دلسردی و ناامیدی در انتخابات مشارکت نکنند. به طور دقیق‌تر، در شرایط کنونی، دشمن به انتخابات به عنوان عرصه‌ مشاهده‌ نتایج به ثمر نشستن فشار‌های حداکثری خود نگاه می‌کند؛ به این ترتیب که اگر مردم در انتخابات مشارکت حداقلی داشته باشند، دشمن می‌تواند امیدوار باشد که با اعمال فشار‌های حداکثری، توانسته شکاف مردم با نظام را ایجاد کند و در صورت وقوع این قضیه، دشمن در اعمال فشار‌های حداکثری خود جری‌تر می‌شود. علاوه بر این، رونق مشارکت سیاسی نشان از پویایی نظام اجتماعی دارد و در نقطه‌ مقابل، عدم مشارکت سیاسی یا ضعف در مشارکت سیاسی می‌تواند گویای وجود بحران‌هایی در جامعه از قبیل: بحران هویت، مشروعیت و... باشد.

نتیجه اینکه چه چیز حاج قاسم را از ما گرفت؟ وقتی دشمن صحنه‌های آتش زدن تصویر حاج قاسم عزیزمان، توهین به مقدسات و نا آرامی‌ها را دید به این جمع‌بندی رسید که مردم پشت حکومت نیستند و می‌تواند مقدمات جنگ را فراهم آورد که اولین قدم آن ترور سردار دلها حاج قاسم سلیمانی بود، عدم شرکت در انتخابات مجددا چنین پیامی را به دشمن مخابره کرده و مستقیما امنیت خودمان در معرض خطر قرار می‌گیرد.

عدم حضور مردم و مشارکت بالا دشمن را به این نتیجه می‌رساند که با فشار تحریم توانسته بین ملت و حکومت فاصله بیندازد و با چنین فرضی تصمیم دشمن تشدید تحریم هاست و گر افراد ناصالحی بر نظام اسلامی حاکم شوند وظیفه ما کنار زدن آنهاست نه کنار رفتن خودمان و باز کردن فضا برای آن‌ها.

تعهد به خون شهدا و حفظ نظام و عمل به توصیه حاج قاسم عزیز به حفظ حرم جمهوری اسلامی؛ که می فرماید : (امروز جمهوری اسلامی حرم است، اگر این حرم حفظ شد بقیه حرم‌ها باقی می‌ماند) همه و همه با حضور حداکثری و آگاهانه مردم در انتخابات شکل می‌گیرد.

بنابراین ما در انتخابات ۲ وظیفه عمده و اصلی بر عهده داریم:

۱ -خود با انگیزه بالا در انتخابات شرکت کرده و براساس معیار‌های درست، دست به انتخاب اصلح بزنیم.

۲ -دیگران را به مشارکت آگاهانه در انتخابات دعوت کنیم.

به طور قطع، اگر نیرو‌های جبهه انقلاب به درستی به این وظیفه انقلابی – الهی عمل کنند، یک دولت مطلوب با رای مردم شکل خواهد گرفت و بسیاری از مشکلات حل خواهند شد.

منبع: فارس

302702