رئیس کل دادگستری استان زنجان:

متخلفان انتخاباتی 130 تذکر گرفتند

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: در مدت 24 جلسه با بیش از 76 مصوبه تشکیل و 130 مورد تذکر انجام شده که اقدامی ارزشمند و پیشگیرانه است.

تصویر متخلفان انتخاباتی 130 تذکر گرفتند

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در همایش هیأت نظارت بر انتخابات شورای نگهبان استان زنجان اظهار کرد: در آستانه 14 خرداد ماه سالگرد رحلت امام بزرگوار قرار داریم و این انقلاب هرچه دارد به برکت امام راحل و خون پاک شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی است و در مسیر انقلاب و شهدا ماندن مهم است که از خداوند متعال مسئلت می‌کنیم همه ما را در این مسیر ثابت قدم نگهدارد.

وی با بیان اینکه امر نظارت، امری مهم است و پذیرش این مسؤولیت از سوی مسؤولان دفتر نظارت در استان و ناظرین بر انتخابات یک کار جهادی، انقلابی است، بیان کرد: پذیرش این مسؤولیت به معنای در مسیر امام و شهدا بودن است، چرا که امام و مقام معظم رهبری مکررا تأکید بر حفظ شأن و جایگاه این نهاد داشته و دارند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه در این برهه از زمان و پس از احراز صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان اثرگذاری و جایگاه مهم این نهاد مشاهده و احساس شد و هجمه‌ها به این نهاد مقدس چه در داخل کشور و چه از سوی دشمنان نظام بیشتر شد این نشان از جایگاه بالای این نهاد انقلابی است

صادقی نیارکی اظهار کرد: از وظایف خطیر شورای نگهبان پاسداری از دین در مرحله اول و پاسداری از قانون اساسی در مرحله دوم است و شأن و جایگاه این نهاد باید حفظ شود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان افزود: برگزاری انتخابات باشکوه و سالم بسیار مهم است و انتخابات سالم، دولت سالم خواهد داشت و اگر دولت سالم شد مردم هم سالم می‌شوند.

صادقی نیارکی با بیان اینکه انتخاب ناظرین با ایمان، معتقد و آشنا بر امر نظارت برای امانتداری و برگزاری انتخابات سالم بسیار مهم و اثرگذار است، بیان کرد: ملاک گزینش ناظرین بر امر انتخابات بر اساس قانون مدار و معتقد به امانتداری باشد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان ادامه داد: موضوع پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخابات موضوع مهم دیگری است که در این راستا ستاد پیشگیری در همه حوزه‌های قضایی استان تشکیل شده و جلسات با حضور اعضا به صورت مرتب و با جدول زمانی معین برگزار شده که در این مدت ۲۴ جلسه با بیش از ۷۶ مصوبه تشکیل و ۱۳۰ مورد تذکر انجام شده که اقدامی ارزشمند و پیشگیرانه است.

وی تصریح کرد: درخواست ما از همه مسؤولان برگزاری انتخابات این است که همکاری لازم با دادستانهای حوزه‌های قضایی در ارسال و گزارش دقیق و سریع تخلفات به عمل آورند.

صادقی نیارکی با تأکید بر اینکه شرکت در انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی از روی اختیار است نه اجبار، گفت: امروز برخی افراد در صدد تحریم انتخابات و منصرف کردن مردم برای شرکت در انتخابات هستند و این تحریم کردن‌ها و مأیوس کردن مردم در انتخابات خیانت است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: استفاده از ظرفیت سامانه سجام برای ارائه گزارشات و تخلفات انتخاباتی مورد توجه قرار گیرد، چرا که در این سامانه ما شاهد گزارشات دقیق و موثق مردمی هستیم و ما هم بر اساس این گزارشات اقدامات و پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.

منبع: فارس

302697